ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER HURMANIN SAĞLIĞA FAYDALARI NELERDİR?

HURMANIN SAĞLIĞA FAYDALARI NELERDİR?

Hurma neye iyi gelir? Orucu hurma ile açmanın faydaları nelerdir? İşte, hurmanın 10 mucizevi faydası..
Hurmanın Sağlığa Faydaları Nelerdir?

Ramazan ayının sembolü olarak bilinen hurma, palmiyegiller familyasından bir besindir. Genellikle çöl ve kurak iklimlerde yetişir. Ülkemizde ise Akdeniz ikliminin olduğu yerlerde yetiştirilir. Hurma, vitamin ve mineral bakımından oldukça zengin bir besindir. Besleyici değeri yüksek olduğu için, her gün en az bir tane tüketilmesi gerekir. Tokluk hissi verdiği için iftar sofralarına hurma ile başlanması önerilir. Hurmanın birçok çeşidi olsa da, ülkemizde en çok tüketilenler Bağdat hurması, Kudüs hurması, İran hurması ve Medine hurmasıdır. İşte, Ramazan ayının geleneksel lezzeti olan hurmanın sağlığa faydaları:


  • Hurmanın içerisinde bulunan diyet lifleri, bağırsak ve midenin daha sağlıklı çalışmasını sağlar. Bununla birlikte bağırsaktaki faydalı bakterilerin gelişmesine de yardımcı olur. Özellikle sindirim problemi yaşayanların, düzenli olarak hurma tüketmesi önerilir.
  • İçerisinde bulunan vitaminler sayesinde vücudu dinç tutar ve gün içinde daha enerjik olmanızı sağlar. Halsizlik ve yorgunluk gibi sorunlara karşı vücudu güçlü kılar. Bu nedenle sahurda da 1-2 adet hurma tüketilmesi önerilir.
  • Hurmanın içeriğinde bol miktarda magnezyum ve bakır minerali bulunur. Bu sayede kemikleri güçlendirmesi ve kemik gelişimine destek olmasıyla bilinir. Özellikle menopoz döneminden sonra başlayan kemik erimesi riskini en aza düşürür.
  • İçeriğinde bulunan demir minerali sayesinde kansızlığa iyi gelir. Anemi tedavisinde önerilen besinlerin başında gelir.
  • Hurma, zihinsel gelişimi de destekleyen bir besindir. Özellikle hafızayı güçlendirerek unutkanlık problemlerinin azalmasını sağlar.
  • Antioksidan içerdiği için, toksinlerin vücuttan atılmasını kolaylaştırır. Kanser hücrelerinin diğer organlara yayılmasını önler.
  • Kalp ve damar sağlığına da iyi gelen hurma, kan akışının hızlanmasını sağlar. Bu sayede kalp krizi riskini de düşürür. Haftada 2 kez hurma tüketilmesi önerilir. Kötü kolesterolü düşürürken, damar sertliğinin giderilmesinde de etkili rol oynar.
  • Hamilelere ve emziren annelere de önerilen besinler arasındadır. Fakat alerjik reaksiyonlar olabileceği için, tüketilmeden önce mutlaka doktora danışılması gerekir.
  • Çocukların gelişimine destek sağladığı için, haftada 2 kez hurma tüketmeleri önerilir. İçeriğinde barındırdığı magnezyum sayesinde kasların güçlenmesine de yardımcı olur. Ayrıca B6 vitamini barındırdığı için, stres ve uykusuzluk problemlerini azaltır.
  • Mevsimsel geçişlerde artış gösteren alerjilere karşı olumlu bir etkisi vardır. Cilt hastalıklarının tedavisinde yardımcı olan besinlerden biridir. Özellikle cilt lekelerinin daha hızlı geçmesini sağlar.


Bonus: Hurma Truffle


Hurmayı sade bir şekilde tüketmek istemiyorsanız, nefis bir tatlı önerimiz var. İçerisinde hurma, kakao, hindistan cevizi ve badem kullanılan hurma truffle, okuyucularımız tarafından çok beğenilen tatlı atıştırmalıklardan biridir. Hazırlanması 20, pişirmesi ise yalnızca 5 dakika olan hurma truffle, diyet listelerine de eklenebilir.


Şunlara da göz atın:


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!