ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER GRİBE İYİ GELEN BESİNLER NELERDİR? GRİBE KARŞI DOĞAL ÇÖZÜMLER

GRİBE İYİ GELEN BESİNLER NELERDİR? GRİBE KARŞI DOĞAL ÇÖZÜMLER

Grip ve soğuk algınlığı nasıl geçer, hangi besinler gribe iyi gelir? İşte, gripten korunmanın yolları ve ev yapımı tarifler
Gribe İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Soğuk havanın etkisiyle son zamanlarda artış gösteren grip; halsizlik, öksürük, burun tıkanıklığı, ateş ve eklem ağrıları gibi belirtilerle kendini gösteriyor. Solunum yoluyla bulaşan grip, hızlı bir şekilde yayıldığı için önceden tedbir alınmalıdır. Ortalama 4-5 gün süren grip ve soğuk algınlığı, dikkat edilmediği takdirde sürekli tekrar eder. Gripten korunmak için ne yapmalıyız? diyorsanız, ilk adım gün içerisinde bol bol su içmek olmalıdır. Böylece vücudun susuz kalması önlenir. Bununla birlikte günün ilk öğünü olan kahvaltı eksiksiz bir şekilde yapılmalıdır. Sebze ve et yemekleri dengeli bir şekilde tüketilmelidir. Aynı zamanda vücudun direncini arttırmak için meyve tüketilmeli ve vitamin alınmalıdır. Halsizlik ve uykusuzluğu gidermek için, bitki çayları da tüketebilirsiniz. 

Kış aylarında gripten korunmak için hangi besinler tüketilmeli, gribe iyi gelen yiyecekler nelerdir? sorularının cevabına yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.


Gripten Korunmanın Yolları Nelerdir?

  • Son zamanlarda artış gösteren grip ve soğuk algınlığına karşı vücut direncini arttırmak için yapmanız gereken ilk şey gün içerisinde bol bol su içmektir.
  • Kahvaltıdan önce bir kaşık limonlu bal yemek enerji verir ve vücudun zinde kalmasını sağlar.
  • Gün içerisinde kafein yerine bitki çayları tüketilmelidir. Özellikle gece yatmadan önce ıhlamur, adaçayı gibi içeceklere yer verilmelidir.
  • Kalabalık ortamlarda maske kullanmak en etkili yöntemlerden biridir. Son zamanlarda artış gösteren salgın hastalıklara karşı da etkili bir çözümdür.
  • Gün içinde sık sık ellerinizi yıkayın ve dezenfekte edin. 
  • Evdeyken iki saatte bir odaları havalandırın. 
  • Dengeli ve düzenli beslenin. Sebze, et ve meyve yemeye özen gösterin.
  • C vitamini içeren besinler bağışıklık sistemini güçlendirir. Bu nedenle C vitamini içeren besinler tüketin.
  • 2-3 günde bir duş alınmalıdır. Özellikle gece yatmadan önce duş almak, kasların gevşemesini ve vücudun rahatlamasını sağlayacaktır.


Gripten Korunmak İçin Hangi İçecekler Tüketilmelidir?

  • Öncelikle gün içerisinde 2 litre su içilmelidir.
  • Sahlep; Haftada bir gün tarçınlı sahlep içerek, gribi hafifletebilir ve solunum yolunun rahatlamasını sağlayabilirsiniz.
  • Süt; Hastalık zamanlarında içilmesi gereken diğer besin ise süttür. Tarifi hazırlamak için, 1 su bardağı sütü orta ateşte kaynatın. Bu esnada bir adet muzu robottan geçirin ve püre haline getirin. Bardağın içerisine muz püresini koyun, üzerine kaynayan sütü ilave edin ve karıştırın. Muz yerine 1 tatlı kaşığı bal da kullanabilirsiniz.
  • Sütle birlikte sunabileceğiniz en etkili malzemelerden biri de karabiberdir. Kaynayan sütü kullanacağınız bardağa dökün ve üzerine 1 çay kaşığı karabiber ekleyin. Tadını hafifletmek için birkaç kez karıştırın.
  • Turunçgiller; C vitamini içeren besinler, gribin daha etkili ve hızlı atlatılmasını sağlar. Gece yatmadan önce 1 adet portakal, bir adet mandalina, bir adet limon ve 1 adet greyfurtu sıkıp karıştırın. Bu karışımı haftada 2-3 kez tüketerek, bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.


Gribe İyi Gelen Yiyecek ve İçecekler Nelerdir?


Doğal bir antioksidan kaynağı olan sarımsak, yemeklerin içerisinde tat vermek için kullanılır. Mikropların giderilmesinde etkili bir rol oynadığı için, kış aylarında sık sık tüketilmelidir. Gribi hafif bir şekilde atlatmak için, bir veya iki porsiyon sarımsak çorbası tüketmeye özen gösterin.



Hasta çorbası olarak bilinen tavuk suyu çorbası, yaklaşık 30-35 dakika da hazırlanır. İsteğe göre havuç, patates, dereotu gibi besinlerle birlikte sunulabilir. Özellikle solunum yolu hastalıklarına iyi gelmesiyle bilinir. Bu nedenle haftada bir veya iki kez tüketilmesi önerilir.



Genellikle dana veya koyun işkembesinden hazırlanan bu çorba, kış aylarının vazgeçilmezidir. İçeriğinde fosfor, protein ve B12 vitamini barındırdığı için, kemik gelişimini destekler ve sinir hücrelerinin düzenli çalışmasını sağlar. Bu nedenle haftada bir kez kahvaltı veya akşam yemeklerinde tüketilmelidir.Daha fazlası için, çorba tarifleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.



Vücudun hastalık direncini arttırmak için tüketilmesi gereken besinlerden biri de balıktır. Omega 3 bakımından zengin olan levrek, düşük kalorili ve az yağlı olduğu için grip tedavisinde kullanılabilir. Vücudun savunma mekanizmasını güçlendirdiği için, iki haftada bir tüketilmelidir.



A ve K vitamini, potasyum, sodyum, demir gibi birçok minerali içeriğinde barındıran kereviz, özellikle Kasım-Şubat ayları arasında sık sık tüketilir. Mide yanmasına iyi gelen bu besin, aynı zamanda iltihapların giderilmesini de sağlar. Özellikle enfeksiyonlu hastalıklarda haftada bir kez tüketilmelidir.



Vitamin ve mineral bakımından zengin olan enginar, antioksidan deposu olarak da bilinir. Kan basıncını düzenlerken kanı da temizler. Mide ve bağırsağın düzenli çalışmasını sağlar ve sindirim sisteminin güçlenmesini sağlar. Gripten korunmak için, haftada bir kez enginar tüketmeye özen gösterin.



Bazı kanser türlerine karşı vücudun korunmasını sağlayan karnabahar, soğuk algınlığı ve gribe iyi gelen besinlerden biridir. İsteğe göre haşlanarak sade bir şekilde de tüketilebilir. Vücut direncini ve enerjisini arttırdığı için, hastalık zamanlarında tüketilmelidir.Sağlıklı ve hafif tarifler için, sebze yemekleri ve balık yemeklerine göz atabilirsiniz.


Gribe İyi Gelen Bitki Çayları Nelerdir?

  • Ihlamur; Halsizlik, uykusuzluk, ekrem ağrıları gibi sorunların giderilmesi için; tencerenin içerisine 2 tutam ıhlamur ekleyin. Üzerine elma ve limon dilimleri ilave edin. Karışıma 3 su bardağı su ekledikten sonra kısık ateşte kaynatın. Servis ederken birkaç damla limon sıkın.
  • Zerdeçal; Bir tatlı kaşığı zerdeçal tozu, limon suyu ve bir çay kaşığı zencefili bir kabın içerisine koyun. 3 bardak suyu kaynattıktan sonra karışımın içerisine dökün ve karıştırın. 5 dakika dinlendirdikten sonra servis edebilirsiniz.
  • Adaçayı; Birkaç tutam adaçayını kap içerisine koyun. Üzerine 2-3 bardak su ve bir adet çubuk tarçın ekleyip kaynatın. Hazırladığınız karışımı süzdükten sonra bardağa alın ve içerisine limon sıkın.
  • Papatya Çayı; 3 dal papatya, 3 bardak su ve bir adet lavantayı kabın içerisine ekleyin ve kaynatmaya başlayın. Hazırladığınız karışımı süzün ve bardağa alın. Üzerine 1 çorba kaşığı limon suyu ve 1 tatlı kaşığı bal ekleyip karıştırın. 

    Daha rahat bir uyku için, hazırladığınız bitki çaylarını uyumadan 1 saat önce tüketmeniz önerilir.

Hastalıklara karşı korunmak için diğer yazılarımıza da göz atabilirsiniz.


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!