ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER BAYRAMDA NASIL BESLENMELİYİZ?

BAYRAMDA NASIL BESLENMELİYİZ?

Ramazan Bayramı'nda nasıl beslenmeliyiz? Bayramda kilo almamak için ne yapmalıyız? İşte, Dyt. Hülya Çağatay'dan Ramazan Bayramı için beslenme önerileri:
Bayramda Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazan bayramında beslenme önemli konulardan biridir. Çünkü ‘Nasıl olsa bayram istediğimi yiyebilirim.’, ‘Bir ay aç kaldım 3 gün dilediğimi yesem bir şey olmaz.’ gibi düşüncelere sıklıkla kapıldığımız bir süreçtir. Ramazan ayında uzun süreli açlık durumu gerçekleştiğinden metabolizma hızımız yavaşlar. Daha hızlı kilo almaya meyilli oluruz.  Bu sebeple ramazan bayramında beslenme ’de  ipin ucu kaçtığında kilo almamız kaçınılmaz bir son olacaktır. Bunun yanı sıra safra kesesi ve  mide rahatsızlıklarında artış,  mide ve bağırsaklarda  gaz sıkıntısı,  diyare (ishal), tansiyon yüksekliği ve kan şekerinde dengesizlikler de görülecektir. Ruhen temizliğin yanı sıra, vücudumuz içinde bir temizlik olan bu kutsal ayın sonrasındaki bayramını da toparlanma süreci olarak düşünmeli ve eski yaşantımıza yavaş yavaş geri dönmeliyiz. 


Sağlıklı Bir Kahvaltıyla Güne Başlayın


Unutmayın ki sofranıza hangi besinleri koyarsanız onları tüketirsiniz. Haşlanmış yumurta veya yağsız omlet, bir dilim peynir, bir miktar zeytin, bolca yeşillik ve tam buğday ekmek çok sağlıklı bir tercih olacaktır. Reçellerden, kızartmalardan ve sakatatlardan uzak durmakta fayda vardır. Uzun kahvaltı sofraları sonrasında aşırı mide doygunluğu ve hazımsızlıklar yaşanabilir. Bayram sonrası rahat edebilmek için bu noktada kendinizi dinlemeli ve doyduğunuzda yemek yemeyi bırakmalısınız.


Şerbetli Tatlılar Yerine Sütlü Tatlılar Tercih Edin


İkram edilen şerbetli, hamurlu, ağır tatlılardan uzak durmanız kalp ve damar sağlığınız için sağlıklı bir adım olacaktır. İlla tatlı yemek istiyorsanız daha küçük porsiyonlarda sütlü tatlı tercih etmeniz gerekir. Şerbetli tatlılardan vazgeçemiyorum diyorsanız olabildiğince   az miktarda ve nefsinizi köreltecek kadar yerseniz ve diğer öğünlerinizde sebze ağırlıklı beslenirseniz, daha az kalori almış ve dengelemiş olursunuz.


Günde 2-2.5 Litre Su Tüketin


Ramazan ayında su içmek unutulup ikinci bir plana atılabiliyor. Su içme alışkanlığınızı tekrar kazanmaya çalışmalısınız ve kaybettiğiniz suyu yerine koymalısınız. Bunun için susamayı beklememelisiniz. Su şişenizi göz önünde bulundurmak günde 2-2.5 litre su içmeniz için size yardımcı olacaktır.


Fiziksel Aktiviteyi Arttırın


Kısa yürüyüşler yapmak bağırsak ve mide hareketlerinizi arttıracak ve metabolizmanızı hızlandıracaktır. Ayrıca yapılan küçük kaçamakları toparlamanıza yardımcı olacaktır.


Her Besin Grubunu Öğünlerinize Ekleyin