ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER YAĞ YAKTIRAN MUCİZEVİ BESİNLER

YAĞ YAKTIRAN MUCİZEVİ BESİNLER

Metabolizma uyaran mucizevi besinler nelerdir? Yağ yaktıran besinler hangileridir? İşte, Diyetisyen Merve Sungur'dan yağ yaktıran besinler;
Mucizevi besinler

Diyetisyen Merve Sungur metabolizma hızlandırıcı, yağ yaktıran ve kilo vermenize yardımcı olacak mucizevi besinler hakkında bilgi verdi.

İnternette dolaşırken hepimizin aradığı mucizevi besinler… uzun yıllarda aldığımız kiloları hızlıca vermek istiyoruz ve bunu ne yiyerek yapsak diye başlıyoruz araştırmaya. Mucizevi besinler, yağ yaktıran besinler, hızlı kilo verme, metabolizma hızlandırıcı besinler, göbek eriten besinler, kalça küçülten besinler…


Aldığımız kiloların suçunu besinlere yüklüyoruz, vermek içinde besinlerden mucizeler bekliyoruz. ‘ah şu tatlı olmasa ben bu hallere gelmezdim, hamburgere hiç dayanamıyorum, eşim Urfalı evde bolca yağlı etli yemekler pişiyor ne yapayım…’ la başlıyor ve ‘ekmeği kestim yine veremiyorum, yağsız light süt ürünlerini tercih ediyorum ama gazdan dolayı gitmiyor gibi görünüyor galiba, her öğünde salata yiyorum ama gram oynamadı…’ larla devam ediyor. Alırken de besinler suçlu, verirken de.


Yıllara dayalı alınan kilolar aylarda hatta bazen yıllarda verilir. Maalesef mucizevi bir besin ve ya sihirli değneği elinde olan bir Diyetisyen yoktur. Sürece maksimum sadakat, İstek, inanç, taleplerinize kulak veren ve motivasyonunuzu yüksek tutmaya çalışan bir Diyetisyen vardır. Eğer sağlık sorununuz varsa bu ikiliye birde doktor/psikolog eklenir ve işte o zaman ortaya harika sonuçlar çıkar.

Tabi ki bu süreci yönetirken birleştiğinde metabolizma üzerinde pozitif sonuç veren besinler vardır ama hiç biri tek başına ve ya doğru miktarda tüketilmediği sürece kilo kaybında etkili sonuç vermeyebilir. Bu yüzden kilo vermek adına vücuda alınan besinlerin tüketimleri gerek kilo kontrolü için, gerek organların doğru çalışması ve vücudun negatif etkiler vermemesi için önemlidir.




Peki nedir bu ‘Metabolizmayı uyaran besinler’?

  • Ananas
    İçeriğindeki Bromealin adındaki etken madde sayesinde sindirime yardımcı ve yüksek lif içeriği ile kabızlığa engel sağlayabilir. Aynı zamanda antioksidan içeriğine sahip olduğundan bağışıklığı korumaya da yardımcı.
  • Badem
    Vücudun ihtiyaç duyduğu antioksidan vitaminlerden olan E vitamini kaynağı aynı zamanda çinko selenyum gibi değerli mineralleri de barındırıyor. Yüksek lif oranına sahip olduğundan tok tutma özelliğine sahip.
  • Kefir /yoğurt
    Kalsiyum kaynağı, vücuttaki D vitamini ile birleştiğinde göbek bölgesindeki yağ dokusunu azalmasına yardımcı ancak fazla tüketiminde kilo artışı sağlamakta. Yüksek kalsiyum içeriğine bağlı kemik dostu aynı zamanda içeriğindeki yararlı bakterilere bağlı bağırsak dostu. Hazır paketler tüketmek yerine ev yapımı kefir tarifinden yararlanabilirsiniz.
  • Maydanoz
    Yüksek Anti oksidan, portakaldan daha çok C vitamini barındırıyor. Kalori bakımından oldukça düşük ve yüksek lif içeriğine bağlı olarak tok tutma özelliğine sahip aynı zamanda ödem atmada yardımcı. Maydanozu sadece yemeklerde değil, maydanoz suyu yapımında da kullanabilirsiniz.
  • Sarımsak
    Antibiyotik ve antioksidan özelliğe sahip olduğundan bakteri ve virüslerden koruyucu özelliği vardır. Sarımsak tüketiminin ; obez bireylerde düşük olan adinopektin hormonunun seviyesini yükseltme özelliği olduğundan açlık/tokluk dengesini sağlamaya yardımcıdır. Kokusundan rahatsızlık duyanlar daha çok yararlanabilmek için yemekleri pişirirken içinde tüketmeyi tercih edebilirler.
  • Dereotu
    100g ile günlük kalsiyum ihtiyacının beşte birini karşılayabilecek bir özelliğe sahip düşük kalorili bir besin. Aynı zamanda A vitamininden zengin bir antioksidan .sindirimi kolaylaştırdığından mide spazmı yaşan kişilerde sindirimi düzenler ve tokluk sağlar.



  • Yulaf
    Uzun süre tokluk sağlayan yüksek lif içerikli, Beta Glukandan zengin glütensiz tahıl gruplarından biri. Bu özellikleri sayesinde bağırsak dostu. Yulaflı tarifler sayfamızdan birbirinden lezzetli tariflere ulaşabilirsiniz.
  • Yeşil çay
    Yüksek polifenol içeriğine bağlı olarak metabolizmayı uyarır ve vücudu daha dinç tutar. 
  • Kahve
    İçeriğindeki kafeine bağlı daha zinde hissedilmesini sağlıyor ve metabolizmayı uyarıyor. Kahve tariflerine göz atarak metabolizmanıza uygun kahve çeşitleri hazırlayabilirsiniz.
  • Azar azar yemeklerinizde kullanacağınız baharatlar
    Fonksiyonel tıpta oldukça yaygındır ve her baharatın farklı bir hormon üzerine etkisi vardır. Doğru miktarda tüketilen baharatlar metabolizma üzerine etki eden hormonların uyarılmasının yanında kan şekerini dengeleyerek tokluk hissi de sağlar. Hangi baharat hangi yemekte kullanılır yazımızdan, yemeklerinize lezzet katabileceğiniz baharat çeşitlerini öğrenebilirsiniz.


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!