ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER KARIN AĞRISI NEDEN OLUR VE NASIL GEÇER?

KARIN AĞRISI NEDEN OLUR VE NASIL GEÇER?

Karın ağrısı nedenleri nelerdir? Karın ağrısı doğal yöntemlerle nasıl geçer? Uzm. Dyt. Gülçin Işık karın ağrısı nedenlerini ve karın ağrısına iyi gelen besinleri anlattı:
Karın Ağrısı Neden Olur ve Nasıl Geçer?

Karın ağrısı nedeninin uzman hekim tarafından tespit edilmesi gerektiğini söyleyen Diyetisyen Gülçin Işık, karın ağrısına iyi gelecek beslenme önerilerinde bulundu. 

Karın ağrısı acil birçok durumun klinik göstergesi olabileceğinden kesinlikle doktor kontrolü gerekmektedir. Bu yüzden öncelikli olarak neden karın ağrısının olduğunu tespit etmek gerekir.




Karın Ağrısı Nedenleri Nelerdir?

Pek çok kişide sindirim problemlerine bağlı, gaz sıkışması, hazımsızlık, kabızlık veya ishale bağlı olabilecek karın ağrısı görülmektedir. Bu durumda kişinin besin alerjisi olabilir. Özellikle glüten, laktoz, buğday, yumurta, çilek, domates gibi besinlerin alerjilerine çok rastlıyoruz. Bunun tespit edilmesi gerekir. Varlığı halinde diyetten uzaklaştırarak bu şikayetlerden kurtulabilirsiniz.  


Karın Ağrısına Ne İyi Gelir?


Kişi beslenmesinde alerjisi olduğunu düşündüğü besini tüketmeyecek. Sabırlı olacak. Çünkü diyelim ki laktoz intoleransınız var ve karın ağrısı yaşıyorsunuz. Bugün laktoz tüketimini sıfırladınız ve karın ağrınız yine de geçmedi. Pes etmeyin. Çünkü bu durum hemen 1 günde toparlanamayacaktır. Mutlaka 2 hafta eliminasyon gerektirir. Kişi rahatlamaya başladıkça anlaşılır ki besin alerjisi vardır. Ya da bu konuyla alakalı bir doktora veya diyetisyene başvurabilirsiniz.  Bu durumu anlık rahatlatmak amaçlı ne yapılabilir? Karında gaza bağlı ağrılarda; rezene çayı çok iyi gelecektir. Rezene çayı tarifine buradan ulaşabilirsiniz.



Bir diğer karın ağrısı sebebi ise; regl olma durumunda (adet görme) görülür. Dismenorede (regl olmaya bağlı şiddetli karın ağrısı); balık, susam, tahin, papatya çayı, çörek otu çok iyi gelecektir. Papatya çayı tarifine mutlaka göz atın.



Mide ve benzeri ağrılarda; patates, maydanoz, nane ve kekik ağrıyı dindirecek seçeneklerdendir. Bu durumlarda ağır yemeklerden uzak durmalısınız. Kızartma, soslu, baharatlı yiyecekler mide yanmalarını artırabilir. Bu ağrılar bazen beslenmeden bağımsız strese bağlı da görülebilmektedir. Sakinleştirici çaylar çok iyi gelecektir. 


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!