ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI YAŞAM 3 BEYAZ NEDİR, NEDEN UZAK DURMALIYIZ?

3 BEYAZ NEDİR, NEDEN UZAK DURMALIYIZ?

Uzmanların sürekli bahsettiği 3 beyaz nedir? Sağlığımız için neden 3 beyazdan uzak durmamız gerekir? İşte, beslenme programından çıkartmanız gereken 3 beyaz:
3 Beyaz Nedir, Neden Uzak Durmalıyız?

Sağlıklı beslenme artık hemen herkes için vazgeçilmez bir yaşam formülü. Hal böyle olunca doğal ürünlere talep giderek artıyor. Uzmanların “üç tehlikeli beyaz” olarak tanımladığı “un, şeker ve tuz üçlüsünü” kullanmadan, doğal ürünlerle siz de evde nefis tatlı ve tuzlular hazırlayabilirsiniz.


Sağlıklı yaşama modası bir süredir herkesin aklını meşgul ediyor etmesine ama, bir süre önce kazanılmış sentetik alışkanlıkları bırakmak herkes için hayli zor oluyor. Mesela bulgurun faydaları yeniden anlatılmaya çalışılıyor bu günlerde. Köy yaşamının ayrılmaz parçası, öğünlerin ana yemeği olan bulgur pilavı çok zamandır kilo aldırır endişesiyle pişirilmiyordu evlerimizde. Katkı maddeleri kullanılan yiyecekler çok yakın bir tarihe kadar marketlerin raflarını süslemiyordu. Bu ürünler doğal olanların yerini öyle çabuk aldı ki, şimdi yaşamımızdan onları çıkarmak için organik, doğal ürünleri astronomik fiyatlara bile almaya razı olmuşken, bulmakta zorlanıyoruz. Sebze ve meyvelerin doğalını da…

3 Beyaz Neden Zararlı?

İki yüzyıl öncesine kadar beyaz şeker, yani bildiğimiz toz şeker son derece pahalıydı. şimdi “üç tehlikeli beyaz”dan biri olan bu şeker bütün tatlılarımızın, pastalarımızın, turtalarımızın ana maddesi. Kalorili olması bakımından şekerin yerini alan tatlandırıcılar ise, asla doğal malzemelerin yerini tutmuyor. Aslında en ideal enerji kaynaklarından biri olan pekmez, doğanın insanlığa mucizesi sayı lan şifalı bal ve doğal yöntemlerle kurutulan ve içinde doğal şekerin var olduğu kurutulmuş meyveler şeker yerine kullanılabilecek en iyi ürünler. Hatta içine doğal tatlandırıcı olarak kullanılacak bu ürünlerle hazırlanacak yiyeceklere bir de gerçek tereyağı ve zeytinyağı eklendiğini düşünün. İşte bu noktada mutfağınızdan gerçekten sağlıklı ürünler geçtiğini düşünebilirsiniz.


Kullanımından kaçınılması önerilen beyazların diğeri de tuz. Şehir hayatında var olan telaş ve hep bir yerlere yetişme savaşı yiyeceklerimize özen göstermemize engel değil aslında. Paketlerde sofra tuzu olarak satılan malzemelerin dışında kullanılabilecek gerçek tuzlar var. Deniz tuzu mesela, içinde vücudumuzun ihtiyacı olan minerallerin yüzde 80’ini ihtiva ediyor. Üstelik deniz tuzuyla hazırlanan yemekler çok daha lezzetli oluyor. Öte yandan kaya tuzu ile kurulan turşuların ne kadar lezzetli olabileceğini biliyor muydunuz? Sofra tuzuyla yapılan turşuların ise ne kadar çabuk bozulduğunu?


Söz konusu beyazların sonuncusu olan un, sağlığımız için en çok önerilen temel besinimiz, ekmeğin ana maddesi. Bir süredir ekmekten uzak durmak konusunda yapılan uyarılar, şimdilerde yerini “beyaz ekmek”ten uzak durmaya ilişkin uyarılara bıraktı. Çünkü bin yıllardır en önemli besin kaynağımız olan ekmeğin doğal, tam buğdayla, hatta evlerde pişirildiği sürece son derece yararlı olduğu biliniyor artık. Emeğe en çok buğday, çavdar ve mısır unları yakışıyor. Burada en önemli şey, bu unların “tam”, yani katkısız olanlarını kullanmak.

 

Tüm önerilerin ardında, mutfağımızda pişirdiğimiz her şeyin temiz, sağlıklı ve doğal olduğunu bilmek, bu yiyeceklerle beslenerek hastalıklardan korunma kaygısı var. Yapılması gereken tek şey bu doğal malzemeleri sentetik olanlarına tercih ederek mutfağınızda bulundurmak. Biraz tarifler, biraz da yaratıcılığınızla “üç beyaz”sız doğal lezzetler yaratmanız hiç zor değil.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!