ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME TATİLDE NASIL SAĞLIKLI BESLENİLİR?

TATİLDE NASIL SAĞLIKLI BESLENİLİR?

Tatilde nasıl beslenmeliyiz? Tatilde sağlıklı kalmak için ne yapmak gerekir? İşte, Uzm. Dyt. Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan tatilde sağlıklı beslenmek için 7 farklı öneri:
Tatilde Nasıl Sağlıklı Beslenilir?

İster uzun bir yolculuk planlıyor olun, ister evde dinleniyor olun önceden biraz planlama yaparak, tatildeyken sağlıklı beslenmek mümkündür. Bu ipuçlarını takip etmek, yaz günlerinizi en iyi şekilde geçirebilmeniz için sağlıklı yaz yemeklerini çocuk oyuncağı haline getirmenize yardımcı olacaktır. 

  • Sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayın. İster kumsala gidin, ister uzun bir yolculuk yapın, yanınızda sağlıklı atıştırmalıklar götürün.  

Humus eşliğinde önceden kesilmiş sebzeler ve meyveler, Ev yapımı granola barlar, Çiğ, tuzsuz kuruyemişler, Haşlanmış yumurta 

  • Susuz kalmayın.  

Özellikle yaz güneşinde dışarıdayken susuz kalmamak, enerji seviyelerini yüksek tutmak ve ısı yorgunluğunu önlemek için önemlidir. Nereye giderseniz gidin yanınızda yalıtımlı, yeniden kullanılabilir su şişeleri götürmeyi deneyin ve gerektiğinde yeniden doldurun. Salatalık, karpuz, biber, ananas ve domates gibi birçok meyve ve sebze yüksek su içeriğine sahiptir ve bu da onları mükemmel yaz atıştırmalıkları haline getirir, vücudun hidrate kalmasına destek olurlar.  

  • Kendi yemeğinizi alın veya getirin. 

Tatil yerinizde bir mutfak veya yemek hazırlama alanı varsa, bundan yararlanın. Kendi yemeğinizi bir soğutucuda getirin veya tatil yerinizin yakınında bir manav/bakkal bulun ve taze meyve ve sebzeler, yağsız et ve tam tahıllı ürünler gibi sağlıklı seçenekleri stoklayın. Yemek hazırlamak için malzeme satın almak, dışarıda yemek yeme sayısını azaltabilir ve dışarıdayken ne yediğiniz konusunda bilinçli seçimler yapmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca sizi sorumlu tutabilir çünkü boşa gitmesin diye satın aldığınız şeyi yemek isteyeceksiniz! 



  • Şekerli içeceklere dikkat edin. 

Hava sıcakken soğuk bir yaz içeceğinin yerini hiçbir şey tutamaz, ancak alkollü içeceklerin, özel içeceklerin (buzlu kahveler ve milkshakeler gibi) ve gazlı içeceklerin yüksek oranda şeker ve ilave kalori içerebileceğini unutmayın. Tatildeyken bu içeceklerden kaç tane içtiğinize dikkat edin ve mümkünse su seçin ve lezzet için limon, salatalık veya portakal dilimleri eklemeyi deneyin. 

  • Yemeklerinizi planlayın. 

Yemeklerinizi tatile çıkmadan önce planlayın (sadece bir günlük gezi olsa bile). Yemeklerinizi önceden planlamak, sağlıklı beslenmeye devam etmenize yardımcı olabilir ve o gün ne yiyeceğinize dair tahmin yürütmeyi ortadan kaldırır. Sağlıklı yemek tarifleri arayın ve alışveriş listenizi buna göre planlayın. Favori tariflerinizi cihazınıza kaydettiğinizden veya önceden yazdırdığınızdan emin olun! 

  • Sebzeleri doldurun! 

Her öğünde bir çeşit sebze yemeyi hedefleyin. Ek bir besin öğesi bonusu olarak sebzeler lifle doludur ve daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olabilir. 

Tatil yemeklerinize daha fazla sebze eklemenin birkaç yolu vardır: 

  • Sağlıklı bir atıştırmalık olarak çeşitli kesilmiş sebzeler almak
  • Mangalda ızgara sebzeler
  • Akşam yemeğinizin yanında yiyebileceğiniz taze salatalar yapmak
  • Ya hep ya hiç zihniyetinden kurtulun.  

Çoğumuz tatildeyken ne istersek (ve ne kadar) istersek onu yeriz. Ancak aşırı düşkünlük, sindirim sorunlarına ve eve döndüğünüzde utanç ve suçluluk duygularına yol açabilir. Öte yandan, çok katı olmak tatilinizin kalitesini etkileyebilir. Kaloriler ve yiyecekler hakkında sürekli endişelenmek tatilinizin tadını kaçırmanıza neden olabilir ve kendinizi çok fazla kısıtlamak hiç de tatil sayılmaz!


Tatildeyken siyah beyaz düşünmemeye çalışın - ölçülü olmak çok önemlidir! Çoğu zaman iyi yemeyi planlayın, ancak ara sıra yapılan ikramlardan kendinizi mahrum etmeyin. Tatilinizin tadını çıkarmak için tatiliniz boyunca birkaç kez kendinizi şımartmayı planlayın (“pes ediyor” gibi hissetmek yerine). 


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!