ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER DİYET LİSTELERİ 1200 KCALİK DİYET NEDİR? NASIL YAPILIR?

1200 KCALİK DİYET NEDİR? NASIL YAPILIR?

1200 kcalik diyet nedir? Nasıl yapılır? Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım'dan 1200 kcal örnek diyet liste önerisi:
1200 kcalik diyet nedir? Nasıl yapılır?

1.200 kalorili diyet, düşük kalorili bir diyettir. Ortalama bir yetişkin için bu, besin ihtiyaçlarının çoğunu yiyeceklerle karşılamanın hala mümkün olabileceği en düşük kalori seviyesidir. Dikkatli bir şekilde planlandığında, 1.200 kalorilik bir menü;  meyve, sebze, tam tahıllar ve yağsız protein gibi çeşitli doyurucu yiyecekleri sağlar ve sürekli aç kalmak yerine sizi tok tutar, hızlı bir kilo verme planında doğal olarak kaybedebileceğiniz herhangi bir kası en aza indirmek için yeterli protein içerir ve vitamin ve mineral hedeflerinizin çoğunu karşılayacaktır. Ancak, düşük kalori seviyeleri nedeniyle pek esnek değildir ve kaçak yiyeceklere sıklıkla yer verilmez.  


Sağlıklı ve dengeli 1200 kalorilik bir diyet planı takip etmek, çoğu yetişkinin güvenli ve etkili bir şekilde kilo vermesine yardımcı olacaktır. Ancak, diyet planlarının kişiselleştirilmesi gerektiğini unutmayın. Cinsiyetiniz, yaşınız, aktivite seviyeniz ve başlangıç kilonuz gibi faktörlerin dikkate alınması gerekir. Bazıları (fazla ağır/şişman insanlar, erkekler, aktif bireyler/sporcular, emziren/hamile kadınlar veya belirli tıbbi rahatsızlıkları olan kişiler) için 1200 kalorilik bir diyet biraz fazla kısıtlayıcı olabilir, aşırı açlığı, zamanla yorgunluğu ve vücut kendini beslemek için kas kütlesini parçalayacağından uzun vadede metabolizma hızında bir azalmayı tetikleyebilir, bu nedenle herhangi bir diyet planına başlamadan önce bir sağlık profesyoneline danışmak önemlidir.  


Örnek bir 1200 kcal diyet 


  • Sabah: 1 adet büyük boy haşlanmış yumurta + 1 dilim dil peyniri + 1 dilim tam tahıllı ekmek + 1 tatlı kaşığı şeker ilavesiz fıstık ezmesi + 1 ufak muz  


  • Öğle: 2 dilim tam tahıllı ekmek arasına 80 g ton balığı (suda) 1 çay kaşığı mayonez, marul, domates + 1 bardak kırmızı kapya biber + 1 bardak çilek vb. kırmızı meyve  


  • Ara: ¼ bardak tuzsuz badem + 1 orta boy taze meyve (elma/şeftali/armut vb.) veya 2 yemek kaşığı şeker ilavesiz kuru meyve   


  • Akşam: 90 g tavuk/hindi göğüs (1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağ ile pişmiş) + 1 su bardağı pişmiş esmer pirinç/tam buğday makarna/kinoa vb. + 2 su bardağı buharda pişmiş mevsim sebze 


Şunlara da göz atın;



Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!