ANASAYFA SAĞLIK VE GÜZELLİK SELÜLİT İLE BAŞETMENİN YOLLARI

SELÜLİT İLE BAŞETMENİN YOLLARI

Selülit tedavisinde asıl amaç selülitin ilerlemesini önlemek, bununla birlikte yağ dokusu düzeyinde yağ erime hızını artırmaktır.

Bununla ilgili pek çok mucizevi yöntem var gibi gözükse de, temel tedavi, eşlik eden hastalıkları kontrol altına alarak yaşam tarzını değiştirmektir.
 
Kadın olup da selülitten yakınmayanların sayısı yok denecek kadar azdır herhalde. Hiç düşündünüz mü nedir bu selülit, neden oluşur ve bu durumdan kurtulmak için neler yapabiliriz? Öncelikle selülit nedir ve neden oluşur kısmını bir inceleyelim.
 
Ergenlikten sonra hormonal düzen değişir. Östrojen hormonunun özellikle kadın vücudunda baskın rol oynaması ile baldır, basen, kaba et ve kol gibi bölgelerde bağ dokunun su tutma özelliği artar. Kişide genetik yatkınlıkla birlikte hızlı kilo alıp verme de varsa, cilt elastikiyetini kaybeder ve çatlak, portakal kabuğumsu pütürlü görüntü oluşabilir. Buna selülit denir. Kabızlık, tiroid bezlerinin az çalışması, doğum kontrol haplarının kullanımı, gebelik de var olan süreci hızlandırabilir. Beslenmesine özen göstermeyen, çaykahve, fast food alışkanlığı olan, sürekli oturarak çalışan, günlük yaşamında egzersiz ve hareket az olan kadınlarda daha sık görülen bir durumdur. Selülit tedavisinde asıl amaç selülitin ilerlemesini önlemek, bununla birlikte yağ dokusu düzeyinde yağ erime hızını artırmaktır. Bununla ilgili pek çok mucizevi yöntem var gibi gözükse de, temel tedavi, eşlik eden hastalıkları kontrol altına alarak yaşam tarzını değiştirmektir.

İşte size birkaç basit öneri ile korkulu rüyamız selülitle başetme yolları Günlük tükettiğiniz tuz miktarını azaltın. Tuz miktarını azaltmak demek sadece yemeğe eklenen tuzu azaltmak anlamına gelmiyor. Bazı yiyeceklerin gizli tuz oranları yüksektir. Salamuralar, tuzlu peynirler, tuzlu zeytinler, turşular, salam, sosis, sucuk gibi şarküterileri dikkatli tüketin diyoruz.
 
Su içmeye özen gösterin. Kış aylarında günde ortalama 2-2,5 litre; yaz aylarında 2,5- 3 litre su tüketmek yeterli olacaktır. Hem dolaşıma, hem dokulara, hem de sindirime faydası olan sudan vazgeçmek yok. Ancak çok aşırı tüketimi de böbreklere zarar verebilir Çay-kahve alışkanlığınızı sınırlandırın. Çaykahve yerine bitki çayları, ayran, taze sıkılmış meyve suları gibi içecekleri tercih etmek daha faydalıdır. Yüksek yağlı beslenmek de selülitin en önemli hazırlayıcılarından biridir. Kızartmalar, hazır pastane ürünleri, kremalar, soslar konusunda dikkatli olmak gerekir.

Bol bol mevsim meyvelerinden ve sebzelerinden yiyin. Özellikle koyu renkli olanları tercih etmek daha yüksek anti-oksidan etki sağlar. Koyu kırmızı karpuz, kırmızı biber, domates, mor üzüm, mor erik, mor lahana, koyu yeşil elma, ıspanak, brokoli, muz, portakal, havuca beslenmenizde daha çok yer verin. Kepekli ekmek, çavdar ekmeği, kuru baklagiller de yüksek lif içeriği ile selülitle savaşta yeri olan besinlerdir. Alkol kullanmayı azaltmak veya hiç kullanmamak da iyi olur. Haftada maksimum 1-2 kadeh kırmızı şarap içilebilir. Selülitin baş düşmanı egzersizdir. Haftada en az 3 gün, en az 50 dakika süreli veya haftada 5 gün, 30 dakika süreli tempolu yürüyüş, yüzme ve jimnastik gibi aerobik egzersizler dokulara olan kan dolaşımını artırır ve selüliti azaltır.


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!