ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER MALZEME REHBERİ KESTANENİN FAYDALARI NELERDİR, NE İŞE YARAR?

KESTANENİN FAYDALARI NELERDİR, NE İŞE YARAR?

Kestane ne işe yarar, hangi hastalıklara iyi gelir? Kestanenin faydaları nelerdir? Kestane kaç kalori ve besin değerleri ne? İşte, kestanenin faydaları ve kalori değeri:
Kestane zamanı

Kayıngiller familyasına ait bir besin olan kestane, kış aylarının vazgeçilmez lezzetlerinden biridir. Kestane tohumları, Güney Avrupa ve Doğu Asya'da yaygın olarak tüketilir. Ülkemizde en çok Aydın ilinde yetiştirilen kestane, farklı yöntemlerle pişirilir. Kestane üretiminin %70', Ege Bölgesi'ndedir. Fırınlama, közleme ve haşlama yöntemleriyle pişirilen bu besin, Bursa'da kestane şekeri olarak tüketilir. 7’den 70’e herkesin severek yediği kestane, doyurucu özelliğiyle biliniyor. Hem tatlısını, hem yemiş halini güvenle tükettiğimiz kestanenin faydalarına gelin daha yakından bakalım.

Kestanenin Faydaları Nelerdir?

  • Kestane, sağlık açısından son derece önemli olan antioksidanlar içerir. Bu antioksidanlar; C vitamini, ellagik asit, gallik asit, alkoloidler, tanenler, lutein, çeşitli polifenoller ve zeaksantindir.
  • Kestane, içeriğinde bulunan gallik asit ve ellagik asit sayesinde kalp hücrelerini strese karşı korur. Ayrıca kalp için çok iyi bir potasyum kaynağıdır.
  • Lif bakımından zengindir. Yararlı bağırsak bakterilerini besler, sindirime yardımcı olur.
  • Kan şekerinin kontrol altında tutulmasına yardımcı olur. Çoğu kuruyemişten daha fazla karbonhidrat içerse de, kan şekeri artışlarını önleme konusunda olumlu etkileri vardır.
  • İçeriğindeki yüksek lif oranı, uzun süre tokluk hissi verir. Yüksek lif, açlık hormonunu bastırır ve iştahı frenleyen hormonların üretimini arttırır.
  • Araştırmalara göre kestane tüketmek, göbek yağı ve kolesterolü azaltmaya yardımcı olur.
  • İnflamasyon, vücudun enfeksiyonlarla savaşmasına yardımcı olan bir süreçtir. İnflasyonun düşük seviyelerde olması, kalp hastalığı, diyabet, kanser gibi kronik hastalıklara yakalanma riskini arttırır.
  • Kestane, iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir.
  • Bazı kestane antioksidanları üzerinde yapılan çalışmalar, tümör hücrelerinin büyümesini ve yayılmasını baskılayabileceklerini göstermiştir. Ancak bu konuda henüz daha fazla çalışmaya, insan çalışmalarına ihtiyaç vardır.
  • Mineral açısından zengin olan kestane güçlü bir demir, magnezyum, kalsiyum, fosfor ve çinko kaynağıdır.
  • Kestane, kalp ve kas sisteminin uyarılmasını ve organizmanın su dengesini sağlar.
  • Erken yaşlanmayı önleyerek cildin sıkılaşmasını sağlar.
  • Mideyi rahatlatarak reflü, ülser gibi hastalıkların azalmasına yardımcı olur.
  • Beyin hücrelerini yeniler, hafızayı güçlendirir. Alzheimer riskini düşürür.
  • Tokluk hissi verdiği için, diyet listelerinde yer verilen bir besindir.
  • Kas ve kemikleri destekler. Halsizlik gibi sorunların giderilmesini sağlar. Vücuda enerji verir.
  • Kestane sadece sağlıklı olmakla kalmaz, aynı zamanda lezzetlidir ve diyetinize eklenmesi kolaydır. Hafif bir tada ve yumuşak ama sağlam bir dokuya sahiptirler. Kestane çiğ olarak tüketilebilse de bazı kişilerde sindirim sorunlarına veya başka komplikasyonlara neden olabilir. Hazırlanmaları kolaydır. Fırın tepsisinde (200°C) sıcaklıkta 20–30 dakika fırında kızartabilirsiniz. Fırında patlamasını önlemek için kavurmadan önce kabuklarını deldiğinizden emin olun.
  • Alternatif olarak kestaneleri bir tencerede suda haşlayabilirsiniz. Tencereyi kaynatın ve ardından ısıyı düşürerek yaklaşık 30 dakika kaynamaya bırakın. Yine, kestanelerin derisini önceden deldiğinizden emin olun. Kestaneler piştikten sonra kabukları kolayca çıkarılır, böylece lezzetli bir atıştırmalık olarak tadını çıkarabilirsiniz. Ayrıca inanılmaz derecede çok yönlüdürler ve bunları salatalara, dolmalara, çorbalara ve turta ve turta gibi tatlılara dahil edebilirsiniz. 

Kestanenin Besin Değerleri

Kestaneler küçük boyutlarına rağmen besinle doludur. Ulusal Gıda Kompozisyon Veri Tabanı’na göre 100 gram kestanenin besin değerleri şöyledir: (Bileşen değerleri gıdanın yenilebilir 100 g'ı içindir.) 


Bileşen

Birim

Ortalama

Minimum

Enerji

kcal

176

167

Enerji

kJ

737

700

Su

g

54,51

53,14

Kül

g

0,94

0,87

Protein

g

1,01

0,30

Azot

g

0,19

0,06

Yağ, toplam

g

0,93

0,45

Karbonhidrat

g

39,28

38,04

Lif, toplam diyet

g

3,32

1,69

Lif, suda çözünür

g

0,19

0,12

Lif, suda çözünmeyen

g

3,13

1,50

Nişasta

g

25,45

24,04

Sakaroz

g

3,21

0,31

Glukoz

g

1,56

0,85

Fruktoz

g

1,31

0,80

Laktoz

g

0,00

0,00

Maltoz

g

2,41

0,44

Tuz

mg

4

2

Demir, Fe

mg

0,93

0,59

Fosfor, P

mg

130

40

Kalsiyum, Ca

mg

25

21

Magnezyum, Mg

mg

41

32

Potasyum, K

mg

486

331

Sodyum, Na

mg

2

1

Çinko, Zn

mg

0,39

0,31

C vitamini

mg

37,4

30,1

L-askorbik asit

mg

37,3

30,1

Tiamin

mg

0,020

0,015

Riboflavin

mg

0,045

0,030

Niasin

mg

1,190

0,903

B-6 vitamini, toplam

mg

0,263

0,203

A vitamini

RE

24

24

Beta-karoten

µg

288

288

Likopen

µg

0

0

Lutein

µg

135

135

E vitamini

α-TE

0,41

0,29

E vitamini, IU

IU

0,60

0,43

Alfa-tokoferol

mg

0,41

0,29


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!