ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME DENGELİ BESLENME NEDİR, HANGİ BESİNLERE YER VERİLİR?

DENGELİ BESLENME NEDİR, HANGİ BESİNLERE YER VERİLİR?

Dengeli beslenme nedir, nasıl yapılır? Dengeli beslenmek için hangi besinlere yer verilmelidir? İşte, Uzm. Dyt. Şebnem Kandıralı Yıldırım'ın anlatımıyla dengeli beslenme:
Dengeli Beslenme Nedir, Hangi Besinlere Yer Verilir?

Sağlıklı ve dengeli beslenme, sağlık için son derece önemlidir. Kendini iyi hissetmenize yardımcı olan dengeli beslenme, birbirinden farklı besinleri doğru oranlarda yemek, sağlıklı bir vücut ağırlığına ulaşmak ve bu ağırlığı korumak için uygun miktarda yiyecek ve içecek tüketmek anlamına gelir. 

Sağlıklı ve Dengeli Beslenme Diyeti Nasıl Yapılır?

  • Yemeklerin çoğu sebze ve meyvelerden oluşsun. Tabağın 1/2'sinde mutlaka mevsim meyveleri ve sebzelerine yer verin. Renk ve çeşitliliği hedefleyin.
  • Tabağınızın 1/4'ü tam tahıllardan oluşsun. Tam ve bozulmamış tahıllar (kinoa, yulaf, tam buğday, arpa, esmer pirinç vs.); beyaz pirinç, beyaz ekmek ve diğer rafine tahıllara göre insülin ve kan şekeri üzerinde daha hafif bir etkiye sahiptir.
  • Diyetteki karbonhidrat türü, karbonhidrat miktarından daha önemlidir. Çünkü meyveler, sebzeler, kepekli tahıllar ve bakliyatlar gibi bazı karbonhidrat kaynakları, diğerlerinden daha sağlıklıdır.
  • Tabağınızın 1/4'ü proteinlerden oluşsun. Balık, tavuk, kümes hayvanları, kuruyemişler ve bakliyatların hepsi sağlıklı ve çok yönlü protein kaynaklarıdır. Bu proteinler salatalarda karıştırılabilir veya sebzelerle eşleştirilebilir. Kırmızı et tüketimini sınırlayın ve işlenmiş etlerden mutlaka kaçının.
  • Ölçülü bir şekilde sağlıklı bitkisel yağlara yer verin. Kanola, soya, mısır yağı, ayçiçeği, yer fıstığı, zeytinyağı ve diğerleri gibi sağlıklı bitkisel yağları tercih edin. Sağlıksız trans yağlardan kaçının. Düşük yağın 'sağlıklı' anlamına gelmediğini unutmayın.
  • Su, çay veya kahve için. Süt ve süt ürünlerini günde 1-2 porsiyonla sınırlayın, şekerli içecekleri tüketmeyin. Tercihe göre taze sıkılmış meyve suyunu günde küçük bir bardakla sınırlayın.
  • Aktif kalmak, dengeli beslenmek için çok önemlidir. Daha az porsiyonlar tüketin, yavaş yiyin ve haraketlenin. Her gün yenisi çıkan popüler diyetlere elveda deyin. Kısa vadede işe yarasalar bile, bu diyetler uzun vadede artı kilo olarak geri döner ve başarısızlıkla sonuçlanır. Gün içinde tüm besin gruplarından bir şeyler tüketmiş olun.


Yazar:

Uzm. Dyt. Şebnem Kandıralı Yıldırım

instagram.com/diyetten_fazlasi


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!