ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER PİŞİRME YÖNTEMLERİ SEBZELERİ PİŞİRİRKEN EN ÇOK YAPILAN HATALAR

SEBZELERİ PİŞİRİRKEN EN ÇOK YAPILAN HATALAR

Genellikle sebzelerin çoğunu aynı kapta ve aynı ısıda pişiriyoruz. Peki, sebzeleri pişirirken hangi hataları yapıyoruz? İşte, vitamin deposu olarak bilinen sebzeleri pişirirken hemen hemen herkesin yaptığı hatalar..
Sebzeleri Pişirirken En Çok Yapılan Hatalar

Şifa dolu sebzeleri küçükken her ne kadar sevmesek de faydalarını öğrenince bizim için kıymetleniyor. Hem nefis kokusu, hem de lezzetleriyle sofraları güzelleştiren sebzeler farklı şekillerde pişirilebilir. Pişirme yöntemlerinin başında haşlama gelse de, kavurma, kızartma ve fırınlama da son zamanların en çok tercih edilen pişirme yöntemleri arasında. Peki, sebzeleri doğru bir şekilde pişiriyor musunuz? Aslında sebzeleri pişirirken birçoğumuz bilmeden hatalar yapıyoruz. Biz de bu hataları yapmamanız, sebzelerin lezzetini ve besin değerlerini korumanız için yapılan hatalı yazımızda derledik. İşte, sebzeleri pişirirken en çok yapılan hatalar:


  • Sebzeleri Haşlarken Suya Tuz Eklemek

Yapılan hataların başında sebzeleri pişirirken veya pişirdikten sonra tuzunu eklemek geliyor. Bu durum oldukça yanlış. Sebzelerin içeriğindeki vitaminleri korumak için, haşlama suyuna ilk olarak tuz eklenmeli. Ardından sebzeleri ilave ederek besin değerlerini koruyabilirsiniz.


  • Sebzeleri Soymak

En çok yapılan hatalardan biri de sebzeleri soymaktan geçiyor. Patates gibi mecburen soyulan sebzelerin dışında, aslında bu işlemi yapmamak daha iyi. Özellikle havuç, kabak, pancar gibi sebzelerin lif ve antioksidan kaynakları kabuklarında gizlidir. Bu nedenle sebzeleri soymadan önce iki kere düşünmenizi öneriyoruz.


  • Sebzelere Bol Su Eklemek

Her sebzenin kendine has bir suyu vardır. Bazı sebzeler suyunu pişirirken çok fazla, bazıları ise daha az salar. Bu nedenle pişirme esnasında sebzeye göre daha az su eklemeye çalışın.


  • Yanlış Kaplar Kullanmak

Sebzeleri pişirirken bakır, alüminyum ve demir kaplar kullanmak vitamin değerlerini öldürüyor. Bunun yerine ısıya dayanıklı seramik, cam, çelik veya emaye kaplar kullanabilirsiniz. Bununla birlikte tencere kullanırken geniş tencereleri tercih edin. Küçük tencereler sebzelerin yerini azalttığı için karamelize olmasını engeller.


  • Pişirme Süresini Uzatmak

Sebzelerin pişip pişmediğini yumuşamasından anlayabilirsiniz. Sebzeler yumuşadıktan sonra gereksiz yere pişirmeye devam etmek hem vitaminlerinin, hem de lezzetinin kaybolmasına yol açar.


  • Sebzeleri Yağlamak

Bu işlem genellikle ızgara, kavurma ve buğulama işleminde tercih ediliyor. Etin yanında eğer sebze servis edecekseniz, sebzeleri yağlamayın. Çünkü yağlama işlemi sebzelerin yanmasına neden olur.


  • Bamyaları Limonlamak ve Kaşıkla Karıştırmak

Hem seveni, hem de sevmeyeni çok fazla olan bamyalar pişirirken salyalanıyor. Bunu önlemek için yapmanız gerekenler çok basit. Bamyaların içerisine birkaç damla limon suyu sıkmak veya limon tuzu kullanmak salyalanmalarını engeller. Bunun yanı sıra çok sık kaşıkla karıştırmak yerine tencereyi hafifçe sallamak lezzetini arttıracaktır.


  • Dondurulmuş Sebze Kullanmak

Birçok kişi dondurulmuş sebzelerin vitaminlerini öldüreceğini düşünüyor olabilir. Ama bazı sebzeler için dondurulmuşunu kullanmak daha faydalı. Bu sebzelerin başında ise bezelye geliyor. Bezelyeleri dolapta bekletmek nişastaya dönüşmesine neden olur. Bu yüzden dondurulmuş bezelye kullanmak daha faydalıdır.


  • Sebzeleri Buharda/Kaynar Suda Pişirmek

Sebzeleri kaynar suda pişirmek daha önce dediğimiz gibi besin değerlerinin kaybolmasına neden olur. Vitamin ve minerallerini korumak için en uygun yol sebzeleri tuzladıktan sonra buharda pişirmektir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!