ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER GÖBEK ÇEVRESİNDEKİ YAĞLARDAN KURTULMAK İÇİN 10 ALTIN ÖNERİ

GÖBEK ÇEVRESİNDEKİ YAĞLARDAN KURTULMAK İÇİN 10 ALTIN ÖNERİ

Göbek yağlarını eritmek için ne yapmak gerekir? Diyetisyen Cansu Çaygöz'den göbek çevresindeki yağlardan kurtulmak için beslenme önerileri:
Göbek Çevresindeki Yağlardan Kurtulmak İçin 10 Altın Öneri

Göbek çevresindeki yağlardan kurtulmak için nasıl beslenmeliyiz? Göbek yağlarını eritmek için ne yapmak gerekir? Diyetisyen Cansu Çaygöz'den 10 altın öneri:

Göbek çevresinde ki yağlanma, çoğu insanın karşılaştığı ve kurtulmak istediği  sorunlardan biridir. Göbek çevresinde bulunan yağların yarattığı tek sorun,  görünüş veya kıyafetleri daha sıkı hissettirmek değildir. Dahası bu bölgede ki  fazla yağlanma, birçok sağlık problemi ile ilişkidir. Erkeklerde bel çevresinin 102,  kadınlarda 88 cm’nin üzerinde olması, tip 2 diyabet, LDL kolesterol ve  trigliseritlerde dalgalanmalar, hipertansiyon ve kardiyovasküler hastalıklar için  risk oluşturmaktadır. 


Bu yağlardan kurtulmak, vücudun diğer bölümlerinde bulunan yağlara göre daha  kolaydır. Bunun en etkili yolu ise, fiziksel aktiviteyi arttırıp, rutininize yeni  egzersizler eklerken, aynı zamanda sağlıklı bir yemek planı uygulamaktır. Yani,  sağlıklı yemek seçimleri yapmak ve kalori alımını kontrol etmek için bilinçli bir  çaba gösterilmeden, tek başına egzersiz yapmak yeterli değildir.  


Göbek Çevresindeki Yağlardan Kurtulmak İçin 10 Öneri: 

  • Porsiyonlarınızı kontrol edin: Porsiyon boyutu, enerji alımının önemli bir  belirleyicisidir. Bunun için daha küçük tabak kullanmak, yemeğinizi yerken  televizyon ve telefon gibi dikkat dağıtıcı unsurlardan uzak kalmak ve tabağı  sebzelerle doldurmak gibi yöntemler etkili olabilmektedir. 
  • Lif açısından zengin besinler tüketin: Diyet lifi, bitki bazlı besinlerin  sindirilmeyen kısmıdır. Bazı lif türleri (çözünür lifler) besinlerin emilimini  yavaşlatır ve doygunluğu arttırarak, tokluk hissi sağlar. Bu yüzden beslenmenize  lif içeriği yüksek olan sebze, meyve, tam tahıllar ve baklagilleri ekleyin.
  • İşlenmiş yiyecek ve basit şeker alımınızı azaltın: Şeker, glikoz ve fruktozdan  oluşur. Çok fazla şeker içeren besin tüketildiğinde, karaciğer aşırı fruktoz  yüklemesi nedeniyle bu molekülleri yağa dönüştürür. Çok sayıda çalışma, aşırı  fruktoz alımının karın ve karaciğer çevresinde yağlanmaya neden olabileceğini  göstermektedir. Bu yüzden paketlenmiş ve işlenmiş ürünleri çok fazla tüketmek,  kilo art��şına neden olur.
  • Tükettiğiniz karbondirat çeşidini değiştirin: Diyetinizde ki basit şeker,  beyaz un, makarna ve pirinç gibi rafine karbonhidratları, tam tahıl içeren un,  makarna veya bulgur gibi kompleks karbonhidratlar ile değiştirin. 
  • Protein içeriği yüksek besinler tüketin: Protein önemli makro besinlerden  biridir ve daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olur. Araştırmalar, protein  açısından zengin bir kahvaltı yapmanın gün boyu atıştırmayı azaltabileceğini ve kilo vermeye yardımcı olabileceğini göstermektedir. Yumurta, et, tavuk, balık ve  süt ürünleri ile baklagiller en iyi protein kaynaklarıdır.

  • Trans yağlardan uzak durun: Oda sıcaklığında sıvı olan bitkisel yağlara, katı  hale getirilmek için kimyasal işlem uygulanmaktadır. Bu işlem sonucunda yan  ürün olarak sağlık için tehlikeli olan trans yağlar oluşmaktadır. Bazı araştırmalar,  yüksek miktarda trans yağ alımını artan göbek yağı ile ilişkilendirmiştir. Bu  nedenle trans yağ içeriği yüksek olan margarinden uzak durun.

  • Beslenmenize sağlıklı yağlar ekleyin: Zeytinyağı, hindistan cevizi yağı ve  diğer bitkisel yağlar, yağlı tohumlar ve omega-3 yağ asitlerinden zengin  yağlı balıklar(somon, ringa, sardalya ve hamsi) tüketin. 

  • Alkol tüketimini sınırlandırın: Aşırı alkol tüketimi göbek yağının artmasıyla ilişkilidir. Bu yüzden, tükettiğiniz alkol miktarını azaltın. 

  • Etiket okuyun: Sağlığınızı korumak için ürün etiketlerini mutlaka okuyun.  Porsiyon ve kalori miktarlarını kontrol edin, eklenti şeker(şeker, glikoz,  fruktoz, sukroz, mısır şurubu vb. isimlere sahip) ve hidrojenize trans yağ  içeren ürünlerden ise uzak durun.

  • Fiziksel aktivitenizi arttırın: Bilimsel kanıtların çoğu, belirli bölgelerde  ki yağları hedefli egzersizlerle azaltmanın mümkün olmadığını, bu  egzersizlerin ancak o bölgedeki kasları güçlendirebileceğini ve yağ kaybının  egzersiz yapılan vücut bölgesine değil, tüm vücuda yayılma eğilimi  gösterdiğini belirtmektedir. Bu yüzden yüksek yoğunluklu egzersizler, tüm  vücut egzersizler ve aerobik egzersiz (kardiyo) daha etkilidir. Bu  egzersizleri yapamıyorsanız eğer, yapılması daha kolay olan yüzme ve  tempolu yürüyüş gibi basit egzersizleri günlük yaşantınıza ekleyebilirsiniz.  


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!