ANASAYFA SAĞLIK VE GÜZELLİK SAĞLIKLI BESLENME

SAĞLIKLI BESLENME

Renklerin yemeklerdeki gücü

Kış aylarında sizi zinde tutacak beslenme yöntemleriyle sağlığınızı koruma altına alabilirsiniz. Renkli sebze ve meyvelerle hazırlanmış tariflerle metabolizmanızı kış boyunca güçlendirmeye devam edin.

Taze gıdalara erişemediğimizde ne yapmalıyız?
Taze meyve ve sebzelerin yerini hiçbirşeyin tutmadığı bir gerçek. Peki her zaman taze sebze ve meyvelere ulaşabiliyor muyuz? Ulaşamadığımız zamanlarda donmuş, konserve ya da kurutulmuş besinleri tercih edebiliriz. Tabii içerisinde katkı maddesi kullanılmayanlara öncelik vererek. Taze gıdalara kolay erişemediğiniz zamanlarda, iyi muhafaza edilmiş kileriniz de sağlığın işaretidir. İşte elinizde bulundurmanız gereken bazı temel besin maddeleri;
Müsli: Çinko, yulaf taneleri, sert kabuklu yemişler ve tohumlarda bulunur. Çinko eksikliği vücutta enfeksiyona kadar götürecek akyuvarlarda dengesizliğe neden olur. Çinko ihtiyacınız için bu besinlerden yiyebilirsiniz.
Konserve domates: Pişirilmiş ve işlenmiş domates, pişmemiş olana göre likopen bakımından daha zengindir. Likopen, hücre hasarlarını en aza indirger ve kolesterol seviyesini dengeler.
Zencefil: Bağışıklık sistemini güçlendirmede ve özellikle solunum yolu enfeksiyonlarında, öksürüklerde ve soğuk algınlığını gidermede çok iyidir.
Tarçın: Antioksidan özellikleri olan bir baharattır. Özellikle bal ile çok iyi bir ikili olur.

Tabağında bir gökkuşağı yarat

Mor lahana
Yaban mersini gibi koruyucu antosiyaninlerle dolu olan mor lahana, yaşlanmaya karşıt özellikleri dışında bağışıklık sistemini viral enfeksiyonlara karşı korur ve daha etkin çalışması için yardımcı olur.
Nasıl yemeli: Lahana salatası hazırlayıp keyfini çıkarabilir, kavurup et ya da balıkla birlikte servis yapabilirsiniz.


Mantar
İçeriğindeki lentinan adlı bileşim sayesinde, tüm çeşitleri bağışıklık sistemini destekler özelliktedir. Asya kökenli shiitake ve istiridye mantarları içerik bakımından diğerlerine göre daha zengindir.
Nasıl yemeli: En iyi tüketme şekli kısık ateşte pişirdikten sonra yemektir.


Soğan, pırasa ve sarımsak
Bu üçlü virüsleri vücuttan uzaklaştıran maddeler içerir.
Nasıl yemeli: Üçünü de doğrayarak ve 5-10 dakika dinlendirerek yemenizi öneririz. Çünkü bu işlem enzimlerin içeriğinin daha etkili olmasını sağlar. Daha sonra kısık ateşte pişirebilir ya da yeterince cesursanız çiğ tüketebilirsiniz.


Kızılcık ve nar
Bu meyveler bağışıklık sistemini güçlendirir ve koruyucu özelliklere sahiptir.
Nasıl yemeli: Narı atıştırmalık olarak tüketin ya da taze gıdaların üzerine ekleyin. Örneğin salatalarınıza bu meyveleri ekleyebilirsiniz. Kızılcığı püre haline getirip yerseniz hastalıklar yanınızdan dahi geçemez!


Brüksel lahanası, brokoli ve karalahana
Bu kış sebzeleri narenciye meyvelerden daha güçlü bir C vitamini kaynağıdır. Ayrıca K vitamini sağlarlar ki bu D vitaminlerini düzenler. D vitamini bakterilerle ve virüslerle savaşmanızı sağlayan bağışıklık sisteminizi kontrol eder.
Nasıl yemeli: Besin kaybını en aza indirmek için kısık ateşte pişirin.


Mandalina ve portakal
Bu kış meyveleri güçlü bir C vitamini kaynağıdır. Ayrıca K vitamini sağlarlar ki bu D vitaminlerini düzenler. D vitamini bakterilerle ve virüslerle savaşmanızı sağlayarak bağışıklık sisteminizi kontrol eder.
Nasıl yemeli: Besin kaybını en aza indirmek için kabuklarını soyduktan sonra kısa sürede yiyin.

Kahvaltıyı sınırlamayın
Soğuk kış sabahlarında iyi bir kahvaltı güne iyi bir başlangıçtır. İyi bir kahvaltı için alternatifler;
Yoğurt ve yulaf ezmesi: Yoğurdun üzerine serpeceğiniz yulaf ezmesi mide bakterilerine iyi gelir. Üzerine de biraz meyve ekleyebilirsiniz.
Somon balıklı sandviç: Kızartılmış çavdar ekmeği ve füme somon ile hazırlayacağınız sandviç mükemmel bir omega 3 yağ asidi kaynağı. Izgarada pişirilmiş domates de bu ikili ile uyumlu olacaktır. Böylelikle antioksidan bakımından da zengin bir besin kahvaltınızı süsleyecek.
Kızartılmış yumurta ile kış yeşillikleri: Protein ve iyi bir D vitamini kaynağı olan yumurta uzun süre tok tutar. Bir hafta sonu kaçamağı için pazı gibi bağışıklığa dost, vitamin C, E ve çinko içeren bir kış yeşilliğiyle yumurtayı yiyebilirsiniz.


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!