ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER MALZEME REHBERİ SICAK SU İÇMENİN FAYDALARI VE ZARARLARI NELERDİR?

SICAK SU İÇMENİN FAYDALARI VE ZARARLARI NELERDİR?

Sıcak su içmenin faydaları nelerdir? Sıcak su içmek zayıflatır mı? Sıcak su günde ne kadar içilmeli? Sıcak su içmenin zararı var mı? Sıcak su içmenin faydaları ve zararlarını 13 maddede anlatıyoruz.
Sıcak Su İçmenin Faydaları ve Zararları Nelerdir?

Yeterli miktarda su içmek vücut için önemli. Çünkü yeterli miktarda su, kas, eklem, cilt sağlığı, vücut hücrelerinin beslenmesi için oldukça önemli. Peki, ya sıcak su? Kaynaklara göre ılık veya rahatsız etmeyecek boyutta makul sıcak su içmenin de çeşitli faydaları var. Ancak hemen ekleme yapalım. Bu konuda henüz yeterince bilimsel araştırma yok. 

Sıcak Su İçmenin Faydaları Nelerdir?

  • Bağırsaklara iyi gelebilir.

Sıcak su içmenin bağırsak sağlığı açısından yararı olabilir. Eğer kişi yeterince su tüketmiyorsa ince bağırsağı suyun çoğunu emer ve durum dehidrasyona yol açabilir. Kronik dehidrasyon da kronik kabızlığa neden olabilir. Kronik kabızlığın en önemli sonucu ise bağırsak hareketlerinin sancılı, ağrılı hale gelmesi; yaşam kalitesini düşüren hemoroid veya şişkinlik olacaktır. Sıcak suyun bağırsaklara iyi geldiğini söyleyenler ise tam bu nedenle bağırsak hareketlerinin düzenli olmasını teşvik ederek kabızlık riskini azaltacağı görüşünde.

  • Vücut detoksifikasyonu

Sıcak suyun, vücudun detoksifikasyonuna yardımcı olabileceğini görüşü de var. Detoksifikasyon özetle bir organizmanın kendisine zararlı toksik maddelerden arınması anlamına geliyor. Bu görüşe göre sıcak su kişinin vücut ısısını yükseltip terlemeye neden olabilir. Vücut terleme yoluyla toksinleri dışarı atar. Bu sayede gözenekler de temizlenecek, açılacaktır. 

  • Dolaşım

Sıcak su kan damarlarını genişleterek dolaşımı iyileştirebilir. Bu durum da kısa süreli de olsa kasların gevşemesine ve ağrıların azalmasına yardımcı olabilir. 

  • Sıcak su zayıflamaya yardımcı olabilir

Bazı kaynaklar daha fazla su içmenin bir kişinin kilo vermesine yardımcı olabileceğini söylüyor. Bu durumun nedeni ise kısmen su içmenin tokluk hissini artırması olabilir. Vücudun besinleri emmesine yardımcı olan su bu şekilde atıkları dışarı atmasına katkı sağlar. 2003 yılında yapılan bir araştırmaya göre yemekten önce 500 ml ılık su içmek metabolizmayı artırabiliyor. 

  • Su tüketimi ve ağrıların azalması

Sıcak suyun ağrı kesme özelliği olduğuna da inananlar var. Ancak bu konuda bilimsel sonuca ulaşmış bir araştırma yok. Bununla birlikte, insanlar ağrıyı azaltmak için sıcak su kullanırlar. Sıcak su tüketmek iç ağrılarda biraz rahatlama sağlayabilir, ancak ısının şişmeyi de artırabileceğini unutmamak önemlidir.

  • Soğuk algınlığına karşı

Sıcak su içmek mukusun daha hızlı hareket etmesine yardımcı olabilir. Ayrıca buhar da sinüslerin tıkanmasına karşı yardımcı olur. Bir bardak sıcak suyun buharını burna çekmek tıkanmış sinüsleri gevşetmeye ve hatta sinüs kaynaklı baş ağrısını hafifletmeye destek olabilir. Ayrıca zararsız ölçüde sıcak su içmek mukus birikiminin neden olduğu boğaz ağrısına iyi gelebilir. Çay gibi sıcak içecekler bu nedenle öksürük, boğaz ağrısı gibi dönemlerde tercih edilir. 

  • Strese karşı iyi gelebilir

Bir bardak sıcak su stres ve kaygıya karşı iyi gelebilir. Eski bir çalışmaya göre çay, kahve gibi sıcak içeceklerin stresi azaltabileceğini söylüyordu. 

Çalışma, bazı etkilerin kafeinden kaynaklandığını, ancak sıcaklığın da katılımcıların ruh halinin iyileşmesinde rol oynadığını savunuyor.

  • Soğukta titremeyi azaltır

Soğuk havalarda titremek vücudun doğal bir tepkisi. Ancak ılık sıvılar içmek söz konusu titremeye karşı yardımcı olabilir. 

  • Limonla da içebilirsiniz

Eğer sıcak su içmeyi düşünüyorsanız, bir süre soğumaya bırakılan su ile güne başlayabilirsiniz. Çay veya kahve tiryakisi değilseniz suyun içine limon ekleyerek de içebilirsiniz.

Sıcak Su İçmenin Riskleri Neler?

  • Sıcak su içmenin ilk riski yanmaktır. Parmağınızın ucunda normal bir sıcaklık hissi veren su, dilinizi veya boğazınızı yakabilir. Bu nedenle suyun ısısı doğru belirlenmeli.
  • Kaynama noktasına yakın su tüketilmemeli. Büyük bir yudum almadan önce mutlaka küçük bir yudumla başlanmalı. Çok sıcak su içmek yemek borunuza ve tat alma tomurcuklarınıza, dilinize zarar verebilir.
  • Ağzı kapalı bir bardaktan içmek suyun dökülmesi ve yanma riskini azaltabilir.
  • Kahve veya çay gibi sıcak içecekler genellikle kaynamaya yakın sıcaklıklarda servis edilir. Ancak sıcak su içmek isterken yanığa izin verilmemeli. Sıcak sudan hoşlanmayan kişiler, vücut sıcaklığında veya biraz üzerinde su içmeyi düşünmelidir.

Günde Ne Kadar Sıcak Su İçilmeli?

Sabahları 250-300 ml ılık su içmek, iç organların daha aktif çalışmasını sağlar. Bu yüzden günde maksimum 300 ml sıcak su içmek, sağlık açısından faydalıdır. Sıcak suyun sabahları mide boşken içilmesi önerilir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!