Sahurda Ne Yememeliyiz: Sahurda Uzak Durmanız Gereken Besinler

Sahurda ne yemeli ve ne yememeliyiz? Uzm. Dyt. Şebnem Kandıralı Yıldırım, Ramazan ayını daha sağlıklı geçirmek için sahurda yenmemesi gereken besinleri açıkladı:
Sahurda Ne Yememeliyiz: Sahurda Uzak Durmanız Gereken Besinler
15 Mart 2023, 14:55
Lezzet Trendleri

Sahurun, uzun oruç saatleri boyunca yetecek kadar enerji vermesi için sağlıklı olması gerekir. Tükettiğiniz yiyeceklerin sizi susatmaması ve yeterli su içeriği sağlaması önemlidir, bu nedenle sahur esnasında yiyeceklerin seçimine dikkat edilmelidir. Sahurda aşırı tuzlu gıdaların tüketilmesinden kaçınılmalıdır. Daha hafif bir beslenme düzenine geçilmeli, mideyi yormayacak yemekler tercih edilmelidir. Özellikle kahvaltılık tarifler sahurda en çok tercih edilen yemeklerin başında gelir. Peki, sahurda ne yemeli ve ne yememeliyiz? İşte, sahurda yememeniz gereken besinler:

Sahurda Ne Yememeliyiz?

  1. Basit veya rafine karbonhidratlar:

karbonhidrat

Şekerler, beyaz un, hamur işleri, çörekler, kruvasanlar rafine karbonhidratlar grubundadır. Bunlar yalnızca 3 ila 4 saat tokluk veren ve temel besin maddeleri bakımından düşük yiyeceklerdir.

  1. Tuzlu yiyecekler:

tuzlu yiyecekler

Vücudunuzdaki sodyum seviyelerinin dengesizliği, oruç tutarken sizi çok susatır, bu nedenle tuzlu kuruyemiş, turşu, cips ve soya sosu içeren yiyeceklerden uzak durmaya çalışın. 

  1. Kafeinli içecekler:

kafein

Kahve, demli çay, meşrubatlar, kakaolu/çikolatalı içecekler kafeinli içecekler grubunun başında yer alır. Uykusuzluğa ve huzursuzluğa yol açan kafein içerirler. Vücuda yeterli su alımını sağlamadıklarından, bütün gün susama hissi devam eder.

Sahurda Ne Yemeliyiz?

  1. Tahıllı ekmekler
  2. Yumurta ve tuzsuz peynir çeşitleri
  3. Süt ya da yoğurt
  4. Meyveler
  5. Yağlı tohum
  6. Salatalık, domates
  7. Sebzeler
  8. Bol su
  9. Tarçın
  10. Yeşil çay
  11. Kefir

İftardan Sonra Ne Yemeliyiz?

İftarda hafif yemekler yemeye özen gösterin. Tek seferde tamamen doyuncaya kadar yemeyin. Bu durum midenizin normalden fazla çalışmasına neden olur. İftarda bir anda yemeğe abanmak şişkinlik, hazımsızlık gibi problemleri beraberinde getirir. Bu yüzden sıcak bir çorbayla başlangıç yapabilir, ana yemek tercihini çok yağlı olmayan yemeklerden yana kullanabilirsiniz. İftardan sahura kadar olan süre de oldukça önemlidir.

İftardan 1,5-2 saat sonra sağlıklı bir atıştırmalık alınabilir. Bunlar; 1-2 bardak taze meyve, hurma, yoğurt, dondurulmuş yoğurt veya ufak bir smoothie olabilir.  

Şunlara da göz atın;

  1. Günlük sahur menüsü
  2. Sahur tarifleri
  3. Sahura özel yumurtalı tarifler
  4. Pratik sahur yemekleri
  5. Tok tutan tarifler

Benzer Yazılar

Lezzet Logo