Assan Foods’un Strateji ve Pazarlama Müdürü Mutlu Tanberk'ten Salça ve Soslar Hakkında Kısa Söyleşi

Domates, Türk mutfağının vazgeçilmezidir. Her tarif listesinde bulunur, her yemeğin lezzet tamamlayıcısıdır ve mevsiminde tüketildiğinde tadına doyum olmaz. Assan Foods’un Strateji ve Pazarlama Müdürü Mutlu Tanberk'ten salça ve soslar hakkında kısa söyleşi
Assan Foods’un Strateji ve Pazarlama Müdürü Mutlu Tanberk'ten Salça ve Soslar Hakkında Kısa Söyleşi
24 Nisan 2024, 17:28

Domatesin mevsimi değilse ne yapıyoruz? Elbette o şahane tattan eksik kalmıyoruz ve domatesi salça olarak kullanıyoruz. Yemeklerin lezzetini bir üst seviyeye taşıyan salçanın yanı sıra eşlikçi soslar da damak tadımıza çok iyi gelmiyor mu?



Mutlu Tanberk


Konumuz salça ve soslar olunca da işin uzmanına başvurarak Assan Foods’un Strateji ve Pazarlama Müdürü Mutlu Tanberk ile kısa bir söyleşi gerçekleştirdik. 


Halkımızın salça ve sos tüketme eğilimleri hakkında neler düşünüyorsunuz? 

18’inci yüzyılda hayatımıza giren domates ve hemen sonrasında da salça mutfaklarımızın baş tacı oluyor. Soslarla tanışmamız ise görece olarak daha yeni. Ketçap, hardal ve mayonezle başlayan bu tanışma bugün farklı soslarla devam ediyor. Lezzeti zenginleştirmeyi ve yenilerini denemeyi seven Türk halkı için mayonez, ketçap ve soslar hem ev yemeklerinde hem de restoranlarda tattığı lezzetlerin vazgeçilmezi ve en büyük eşlikçileri konumunda.


En çok tüketilen soslar nelerdir?

İlk sırayı domates salçası alıyor, bunu ketçap, mayonez, makarna, et, salata sosları, pizza sosu, Asya sosları, Tex-Mex soslar, peynir sosları, etnik soslar ve dip soslar takip ediyor.


Yabancı soslarla ilgili eğilim nasıl? 

Uzakdoğu ve Meksika mutfağına uygun soslar çok revaçta. Biz de Assan Foods olarak, dünyada en çok tercih edilen sosların üzerinde çalışıyoruz ve bunlara Türk dokunuşları ekliyoruz. Örneğin ABD’nin gözdesi barbekü sosunu Türk damak tadına uygun hale getirdik ve Colorado’nun en beğenilen soslarından birisi oldu.


Gastronomi dünyasındaki yeniliklerin soslara yansımaları oluyor mu? 

Gıdadaki fonksiyonellik ve “clean label” trendi ile rejeneratif gıdaya olan talepler artmaktadır. Bu noktada tüketicinin taleplerini karşılamak için Ar-Ge departmanımız ile ürün geliştiriyoruz. Colorado Life+ olarak isimlendirdiğimiz yeni ürün grubunda, çocuklara özel ketçabın yanı sıra, siyah sarımsak, mor havuç, matcha içeren ürünler de yer alıyor. Bu ürünlere ilave olarak, bağışıklık sistemini güçlendirici ve antioksidan etkileri bilimsel kaynaklarca desteklenen bileşenleri kullandığımız Colorado Life+ Immumix serimizi de müşterilerimize sunmaya başladık. 2020’de de bu seriyi yurtiçi ve yurtdışında lanse etmeyi hedefliyoruz.


Corona dönemi tüketici eğilimleri hakkında bilgi verir misiniz?

Yaşadığımız küresel sağlık krizi gıda sürekliliğinin ve güvenilirliğinin önemini çok net gösterdi. Tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de el değmeden üretilmiş ve korumalı ambalajlı olan güvenilir gıdalara talep arttı. Evde kal günlerinin yemeğini evde pişir günlerine dönüşmesi neticesinde salça, ketçap, mayonez ve lezzet deneyimleri sunan soslara da ilgi arttı.

Ev dışı tüketim (EDT) sos pazarının premium ve ‘Türkiye’nin sos uzmanı’ olarak konumlandırılan markası Colorado’nun ürün portföyünde makarna, et, salata sosları, Asya sosları, Tex-Mex soslar, peynir sosları, etnik soslar ve dip soslar yer alıyor. Kingtom’da ise domates ve biber salçası, domates püresi ve rendesi, pizza sosu, tatlı ve acı ketçap ve mayonez yer almaktadır.


Assan Foods
Kibar Holding tarafından 1998 yılında kurulan ve domates işleme ve domates salçası üretimi ile sektöre giriş yapan Assan Foods, bugün ketçap, mayonez ve sos kategorilerinde Türkiye’nin en büyük üreticisidir.

Domates işlemede Türkiye’nin en büyük tesislerinden birine sahip olan Assan Foods, bu alanda Dünya’nın en büyük 50 şirketi arasında yer alıyor. 4 kıtada 30’dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren firma kendi markaları Colorado, Kingtom ve Oba ile ev dışı tüketim pazarında yer almaktadır. Bunun yanı sıra Türkiye’de Burger King, Köfteci Yusuf, Domino’s, KFC, Pizza Hut, Popeyes gibi birçok restoran ve fast food zincirine, BİM, Metro ve Hakmar zincir marketlerine ketçap, mayonez ve sos üretirken, Unilever, Nestle, Japonya’da Ishimitsu gibi global gıda şirketlerine hammadde olarak domates ve biber salçası tedarik etmektedir.

Bu bir advertorial’dır.

Kategoriler

Benzer Yazılar

Lezzet Logo