ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER DİYET LİSTELERİ ELİMİNASYON DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

ELİMİNASYON DİYETİ NEDİR, NASIL YAPILIR?

Eliminasyon diyeti nedir, nasıl uygulanır? Eliminasyon diyeti neye iyi gelir? Eliminasyon diyetinde kaç kilo verilir? İşte, Uzm. Dyt. Aslıhan Küçük Budak'tan eliminasyon diyeti:
Eliminasyon Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Yazar:

Uzm. Dyt. Aslıhan Küçük Budak

linkedin.com/aslihan-küçük


Gıda intoleransları ve hassasiyetleri son derece yaygındır. Çoğu birey kızarıklık, kurdeşen, şişme ve nefes almada zorluk gibi alerji belirtilerinin neye bağlı olduğunu tespit edemez. Eliminasyon diyetleri, gıda intoleranslarını, hassasiyetlerini ve alerjileri belirlemek için altın standarttır. Eliminasyon diyetlerinde, vücudun iyi tolere edemediği düşünülen besinler ilk aşamada diyetten tamamen çıkarılır, daha sonra teker teker eklenerek semptomlar gözlenir ve böylece hangi besinlerin intoleransa, hassasiyete veya alerjiye neden olduğu tespit edilir.


Eliminasyon diyeti nasıl uygulanır?

Eliminasyon diyeti, eliminasyon ve yeniden giriş olmak üzere iki aşamadan oluşur.


Eliminasyon aşaması: Eliminasyon aşamasında semptomlara neden olduğu düşünülen ve sıklıkla semptomlara neden olduğu bilinen gıdalar beslenmeden çıkarılır. Bu aşama genellikle 2-3 hafta uygulanır.

Yeniden giriş aşaması: Yeniden giriş aşamasında her bir besin grubu diyete teker teker ve 2-3 gün aralıklarla eklenir ve semptomlar gözlemlenir. Döküntüler, eklem ağrısı, baş ağrısı, yorgunluk, uyku problemleri, solunumdaki zorluk, şişkinlik, mide ağrısı, kabızlık, ishal gözlemlenmesi gereken semptomlar arasındadır.


Eliminasyon aşamasında çıkarılması gereken besinler

Aşağıda belirtilen besinlere ek olarak semptomlara neden olduğunu düşündüğünüz kendi tespit ettiğiniz besinleri de çıkarınız.


  • Portakal, greyfurt, mandalina, limon gibi turunçgiller
  • Domates, biber, patlıcan, patates gibi sebzeler
  • Ceviz, badem, fındık, fıstık gibi kuruyemişler ve chia tohumu, keten tohumu gibi yağlı tohumlar
  • Nohut, mercimek, kuru fasulye gibi kurubaklagiller
  • Buğday, arpa, yulaf, çavdar gibi glutenli tahıllar ve bunları içeren gıdalar
  • Salam, sucuk, sosis gibi işlenmiş etler, sığır eti, tavuk eti, yumurta ve kabuklu deniz ürünleri
  • Süt ve yoğurt, kefir, ayran, krema gibi süt ürünleri
  • Tereyağı, margarin, hidrojene yağlar
  • Alkol, kahve, siyah çay, soda ve diğer kafein içeren içecekler
  • Mayonez, hardal, soslar, çeşniler, baharatlar
  • Şeker ve şeker içeren gıdalar, bal, akçaağaç şurubu, mısır şurubu ve yüksek fruktozlu mısır şurubu, agave nektarı, çikolata, tatlandırıcılar


Eliminasyon aşamasında tüketebileceğiniz besinler

  • Turunçgiller hariç diğer meyveler
  • Domates, biber, patlıcan, patates hariç diğer sebzeler
  • Pirinç, karabuğday
  • Hindi eti, kuzu eti, somon gibi soğuk su balıklar
  • Zeytinyağı


Önemli Not: Eliminasyon diyeti ve diğer diyetleri uygulamadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Diyetlerin kişiler üzerindeki etkisi farklıdır. Bu nedenle doktorunuzun onay vermediği diyetleri uygulamayın, sağlığınızı tehlikeye atmayın.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!