ANASAYFA LEZZET'TEN HABERLER BÖBREK TAŞI OLUŞUMU NASIL ÖNLENİR?

BÖBREK TAŞI OLUŞUMU NASIL ÖNLENİR?

Böbrek taşlarının oluşumu nasıl önlenir? Böbrek taşına ne iyi gelir? Uzm. Dyt. Gülçin Işık, böbrek taşına karşı nasıl beslenilmesi gerektiğini anlattı. İşte, böbrek taşını önlemek için beslenme önerileri:
Böbrek Taşı Oluşumu Nasıl Önlenir?

Öncelikle böbrek taşını önlemek için, taşın hangi kimyasaldan oluştuğu bilinmelidir. Bu yüzden, kalsiyum oksalat taşları için mutlaka zengin sitratlı yiyecekler limon, greyfurt, portakal gibi gıdalarla birlikte kalsiyum sitrat içeren koruyucu kullanılan sorbe dondurma, konserve peynir kullanılabilir.  


Ürik asit taşlarında ise protein zengin gıdalardan uzaklaşarak karbonhidratlı yiyecekler, nişasta içeren patates, pirinç, makarna tercih edilmesi taş oluşumunu engellemeye yardımcı olmaktadır. 


Böbrek Taşını Önlemek İçin Yenilmemesi Gereken Besinler

  • Sakatatlar (karaciğer, beyin, böbrek, işkembe, dil vb.)
  • Tam yağlı süt, alkollü içkiler, hazır meyve suları, meşrubatlar 
  • Tam yağlı peynirler, sucuk, salam, sosis, pastırma
  • Yağlı etler, yağlı balıklar ve tavuk derisi, tereyağı, kuyruk yağı, içyağı, margarin yağı
  • Ançüez, sardalye, ördek ve kaz eti gibi av hayvanı etleri
  • Yağlı gıdalar (kaymak, krema, mayonez, çikolata ve yağlı soslar)
  • Yağda kızartma veya kavurmalar, Yağlı hamur işleri ve hamur tatlıları 


Ürik Asidi Yükseltebilecek Besinlerin Miktarı 

  • Kırmızı eti günde yalnızca 60 gr kadar (2 köfte kadar)
  • Ispanak 200 gr
  • Bezelye 60 gr
  • Karnabahar 200 gr
  • Mantar 50 gr
  • Kuru fasulye 60 gr
  • Nohut 60 gr
  • Mercimek 60 gr
  • Bulgur 60 gr
  • Kuşkonmaz 60 gr 


Böbrek Taşına Karşı Beslenme Önerileri

  • Gün içinde 3 ana öğün ve 3 ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün beslenmeye özen gösterin.
  • Ana ve ara öğünlerden önce mutlaka 2 bardak su için.
  • Günde 5-9 porsiyon çiğ meyve ve sebze tüketin. Kabuğuyla birlikte yenilebilen meyveleri (elma, armut) soymayın.
  • Günlük posa tüketimini arttırın.
  • Haftada bir kez 1 kibrit kutusu peynir yerine, haşlanmış tam yumurta yiyebilirsiniz.
  • Çavdarlı, kepekli ve yulaflı ekmeği tercih etmeyin.
  • Haftada ortalama 2-3 kez balık tüketin. Ancak yağlı balıklardan uzak durun.
  • Sızma zeytinyağını, mısırözü yağı veya fındık yağı veya soya yağı ile eşit miktarda karıştırıp yemeklerinize ekleyebilirsiniz.
  • Ürik asit yüksekliğinde, bazı besinlerin ve sebzelerin gün içindeki tüketimine ve miktarına dikkat etmeniz gerekir. Bu sayede ürik aside bağlı böbrek taşı oluşumu önleyebilirsiniz.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!