ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER TARİF LİSTELERİ DENENMİŞ NEFİS VEGAN YEMEKLERİ

DENENMİŞ NEFİS VEGAN YEMEKLERİ

Şef Zeynep Ağaoğulları harika tariflerle 4 kişilik bir menü hazırladı.
Farklı beslenenlere

Zeynep Ağaoğulları
Şef, Yemek stilisti
@zeynepagaogullari
zeynep@supernormalfood.com

Vegan ya da vejetaryen beslenenlerin sağlıklı yağları ve vitaminleri alabilmek için farklı tariflere ihtiyaçları var. Şef Zeynep Ağaoğulları harika tariflerle 4 kişilik bir menü hazırladı. Denemeye ne dersiniz?

Bu ay, 4 kişilik sofra kurmak isteyen vegan ve vejetaryenler için uygun bir menü hazırladım. Limon ve portakal suyuyla hafifçe marine edilen bir rezene salatası yaptım. Rezene tam bir lif ve potasyum kaynağı olmasının yanı sıra önemli miktarda C vitamini içerir. Hazmettirici özelliği dışında, sindirime yardımcıdır ve vücutta su toplanmasını önler. Lifler sayesinde tokluk sağlar ve metabolizmayı dengeler. Çiğ olarak, Ortaçağ İtalyan Mutfağı’nda, pişmiş olarak Osmanlı Mutfağı’nda çok sık karşımıza çıkar.

Sıcak ya da soğuk servis edilebilecek, lif bakımından zengin bal kabaklı mercimekli humusa eşlik etmesi için mantar sote ekledim. A vitamini bakımından zengin bal kabağı hem cilt hem de göz sağlığı için faydalı. Potasyum, fosfor, kalsiyum, magnezyum, sodyum ve demir içeriyor. Sotelenmiş shiitake mantarı humusa hem farklı bir doku kazandırıyor, hem de bu tarife protein ve B vitamini bakımından takviye yapıyor.

Tatlı olarak çiğ, glutensiz ve işlenmiş şeker içermeyen tartlar yaptım. Kajuya; C, A vitaminleri, bakır, fosfor ve lif bakımından zengin cennet hurması ve kuru hurmalarla tatlılık kattım. Çikolata lezzetine yakınlaşmak için de kakao ekledim. Çiğ kakao, içerdiği yoğun magnezyum ile enerji üretiminden sağlıklı kemik oluşumuna, dengeli bir kan basıncı ve sinir sisteminden sağlıklı beyin fonksiyonlarına kadar sayısız fayda sağlıyor.

Lezzetine Doyamayacağınız Vegan/Vejetaryen Menüsü

KAKAOLU HURMALI VEGAN TART;



REZENE SALATASI;



BAL KABAKLI VE MANTARLI HUMUS;