ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME YULAF SÜTÜNÜN FAYDALARI NELERDİR?

YULAF SÜTÜNÜN FAYDALARI NELERDİR?

Bitkisel sütlerden yulaf sütünün faydaları nelerdir?Son zamanların popüler bitkisel sütlerinden yulaf sütünün faydalarını sizler için listeledik. İşte, yulaf sütünün faydaları :
Yulaf Sütü Faydaları Nelerdir? Yulaf Sütü Nasıl Yapılır?

Son yıllarda yulaf sütü gibi bitki bazlı süt alternatifleri inanılmaz derecede popüler hale geldi. Yulaf sütü, doğal olarak laktoz, fındık ve soya içermediğinden, belirli gıda alerjileri ve intoleransı olan kişiler için iyi bir seçimdir. Sertifikalı glütensiz yulaftan yapılmışsa, glütenle ilgili rahatsızlıkları olanlar için de uygundur. Artan popülaritesi nedeniyle, marketlerde bulabileceğiniz gibi evde de kolayca hazırlayabilirsiniz. Bu yazıda sizlere yulaf sütünün faydaları ve olası yan etkilerini anlattık. İşte, yulaf sütü hakkında merak edilenler:

Zengin Besin İçerikleri İle Doludur

Yulaf sütü birçok vitamin, mineral ve lif için mükemmel bir kaynaktır. 240 ml şekersiz yulaf sütü aşağıdaki besin değerlerini içerir;
  • Kalori: 120
  • Protein: 3 gram
  • Yağ: 5 gram
  • Karbonhidrat: 16 gram
  • Diyet lifi: 2 gram
  • B12 Vitamini: Günlük Değerin %50'si
  • Riboflavin: Günlük Değerin %45'i
  • Kalsiyum: Günlük Değerin %25'i
  • Fosfor: Günlük Değerin %20'si
  • D Vitamini: Günlük Değerin %20'si
  • A Vitamini: Günlük Değerin %20'si
  • Potasyum: Günlük Değerin %8'i
  • Demir: Günlük Değerin %2'si
Yulaf sütü bütün yulaf kadar besleyici değildir ve ticari yulaf sütü genellikle kalsiyum, potasyum, demir, B vitaminleri ve A ve D vitaminleri gibi besinlerle zenginleştirilmiştir. Bu nedenle, mağazadan satın alınan versiyonlar genellikle ev yapımı olanlardan daha fazla besin sunar. . Yulaf sütü genellikle badem, soya ve inek sütünden daha fazla kalori, karbonhidrat ve lif içerir. Soya ve süt çeşitlerine göre daha az protein sağlar. Ayrıca yulaf sütü, badem sütünden daha fazla ilave B vitamini içerirken, badem sütü daha fazla E vitamini içerir.


Sağlık Faydaları

 
Yulaf ve yulaf sütü üzerine yapılan araştırmalar, bunların çeşitli sağlık yararları sağlayabileceğini göstermektedir.

  • Vegan Ve Laktoz, Soya Ve Fındık İçermez
Yulaf sütü, belirli diyet kısıtlamaları olanlar için mantıklı bir seçenektir. Yulaf ve su bazlı olduğu için vegandır ve fındık, soya ve laktoz içermez. Yulaf doğal olarak glütensiz olmasına rağmen, onları kirletebilecek glüten içeren tahıllarla aynı fabrikalarda işlenebilir. Garantili glutensiz yulaf sütü tercih ediyorsanız, seçtiğiniz ürünün sertifikalı glutensiz yulaf ile yapıldığından emin olmak için etiketlerini kontrol etmeyi unutmayın. Alternatif olarak, sertifikalı glutensiz yulaf kullanarak ev yapımı yulaf sütü yapabilirsiniz.

  • B Vitamini Kaynağıdır
Yulaf sütü genellikle riboflavin (B2) ve B12 vitamini gibi B vitaminleri ile takviye edilir. B vitaminleri optimal sağlık için gereklidir ve sayısız fayda ile bağlantılıdır. Örneğin, stresi hafifletmeye, oksidatif hasarla mücadele etmeye ve sağlıklı saç, tırnak ve cildi geliştirmeye yardımcı olabilirler - özellikle bu vitamin grubunda eksikseniz.

  • LDL (Kötü) Kolesterolü Düşürebilir
Yulaf sütü, kalp sağlığına faydaları olan bir tür çözünür lif olan beta glukan bakımından yüksektir. Beta glukan, bağırsağınızda kolesterole bağlanabilen ve emilimini azaltabilen jel benzeri bir madde oluşturur. Bu, kan kolesterol düzeylerini, özellikle de kalp hastalığına bağlı LDL (kötü) kolesterol düzeylerini düşürmeye yardımcı olabilir.

  • Kemik Sağlığı İçin İyi Bir Kaynaktır
Yulaf sütü genellikle her ikisi de kemiklerinize fayda sağlayabilecek kalsiyum ve D vitamini ile takviye edilir. Kalsiyum, güçlü ve sağlıklı kemikler için gereklidir çünkü onları oluşturmak için kullanılan ana mineraldir. Zamanla, diyetinizdeki sürekli kalsiyum eksikliği, kemiklerinizin kırılgan hale gelmesine ve kırılma veya kırılma olasılığının artmasına neden olabilir. Yeterli D vitamini, kalsiyumun sindirim sisteminizden emilmesine yardımcı olduğu kadar önemlidir. D vitamini eksikliği vücudunuzun yeterli kalsiyum almasını engelleyebilir ve böylece kemiklerinizi zayıflatabilir. Birçok ticari yulaf sütü türü de iyi bir B12 vitamini kaynağıdır. Bazı araştırmalar, bu vitamini sağlıklı kemiklerle ve özellikle menopoz sonrası kadınlarda gözenekli kemiklerle karakterize bir durum olan osteoporoz riskinin daha düşük olmasıyla ilişkilendirmiştir. Bununla birlikte, ev yapımı yulaf sütünün D vitamini veya B12 içermediğini unutmayın.


Olası Olumsuz Etkileri

 
Yulaf sütünün birkaç olası sağlık yararı olsa da, bazı olumsuz yanları da vardır. İlk olarak, bazı tatlandırılmış veya aromalı çeşitler ilave şeker bakımından yüksek olabilir, bu nedenle mümkün olduğunda şekersiz seçeneklere bağlı kalın. Ayrıca, çoğu ticari yulaf sütünün glütensiz sertifikası yoktur. Glütenle kontamine ürünler, glütenle ilgili rahatsızlıkları olan kişilerde sindirim sorunlarına neden olabilir. Gluteni sindirmede sorun yaşıyorsanız, sertifikalı glutensiz olarak etiketlenmiş yulaf sütü satın almak en iyisidir. Glutensiz yulaf kullanarak kendiniz de yapabilirsiniz. Ev yapımı yulaf sütünün vitaminlerle zenginleştirilmediğini ve çoğu ticari alternatif kadar besleyici olmayacağını unutmayın. Yulaf sütü ayrıca süt alternatifinden önemli ölçüde daha az protein içerir ve sonuç olarak tükettikten sonra muhtemelen tok hissetmenizi sağlamaz.
Yulaf sütünün bir diğer dezavantajı, genellikle inek sütünden daha pahalı olmasıdır. Bütçeniz kısıtlıysa ve denemek istiyorsanız, evde yapmak muhtemelen daha ucuzdur. Yulaf sütü genellikle bebekler ve çocuklar için güvenlidir. Bununla birlikte, optimal büyüme için gerekli besin maddelerinden yoksun olduğundan, anne sütü veya inek sütü için uygun bir ikame değildir. Süt alternatifi sunmadan önce çocuğunuzun çocuk doktoru ile konuşmak en iyisidir.

Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!