ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI BESLENME SOYA SÜTÜNÜN FAYDALARI NELERDİR?

SOYA SÜTÜNÜN FAYDALARI NELERDİR?

Soya sütünün faydaları nelerdir? Soya sütü nedir? Soya sütünün besin değerleri nedir? İşte, soya sütü hakkında merak edilenler:
Soya Sütünün Faydaları Nelerdir?

Soya sütü, inek sütüne popüler bir bitki bazlı alternatiftir. Sütte bulunan şeker türü olan laktoza karşı toleransı olmayan veya süt proteini alerjisi olanlar tarafından yaygın olarak tüketilir. Diğer insanlar bitki bazlı bir diyet uyguladıkları veya inek sütünden daha sağlıklı olduğunu düşündükleri için onu içerler. Her iki durumda da soya sütünün içinde ne olduğunu ve bileşenlerinin sağlığınızı nasıl etkileyebileceğini merak edebilirsiniz. Bu yazıda bu popüler bitki bazlı süt alternatifinin bileşenlerini, sağlık yararlarından sizlere bahsedeceğiz. İşte, soya sütü hakkında merak edilenler:


Soya Sütü Nedir?

Soya sütü, ıslatılmış soya fasulyelerini suyla karıştırarak ve katıları süzerek pürüzsüz, süt benzeri bir sıvı bırakarak yapılır. Hem şekersiz hem de şekerli versiyonları bulunur.  Şekersiz çeşitler genellikle yalnızca arıtılmış su ve soya fasulyesi içerir, ancak bazı markalar ayrıca tuz, vitamin ve/veya mineral de ekler. Tatlandırılmış çeşitler, genellikle şeker kamışı olan bir tatlandırıcı içerir. Genellikle inek sütüne daha yakın bir lezzet sağlamak için genellikle yağ, tuz ve vanilya içerirler. Bazı versiyonlar ayrıca çikolata aroması için kakao içerir. Tatlandırılmış ve bazı şekersiz soya sütü ayrıca koyulaştırıcı veya stabilizatör içerir. Bu ilaveler, sütün içindeki bileşenlerin bir emülsiyon veya tek tip karışım halinde kalmasına ve daha kalın doku ve ağız hissi gibi özellikleri korumasına yardımcı olur.

  • Besin Değerleri

Soya fasulyesi, çeşitli besinler açısından zengindir ve soya sütünü besleyici bir içecek yapar. İşte, 240 ml şekersiz soya sütü aşağıdaki besin değerlerini içerir;

Kalori: 80

Yağ: 4 gram

Karbonhidrat: 4 gram

Protein: 7 gram

Pek çok popüler soya sütü markası, riboflavin, kalsiyum ve A, B12 ve D vitaminleri gibi vitamin ve minerallerle güçlendirilmiştir. Tatlandırılmamış, şekersiz soya sütü iyi bir B6 vitamini, magnezyum, folat ve çinko kaynağı olma eğilimindedir. Bazı markalar ayrıca K vitamini ve demir sağlar. Tatlandırılmış çeşitler tipik olarak şeker kamışı içerir ve porsiyon başına yaklaşık 5-15 gram ilave şeker içerir. Yine de, konu güçlendirilmiş soya sütü olduğunda, kalori, yağ, protein, D vitamini, kalsiyum ve potasyum açısından az yağlı inek sütüne benzerlik gösterebilir.


Soya Sütünün Potansiyel Faydaları


  • Kolesterolü İyileştirebilir

Yüksek kolesterol, kalp hastalığı için önemli bir risk faktörüdür. Yediğiniz yiyecekler kolesterol seviyenizi önemli ölçüde etkileyebilir. Soya sütü de dahil olmak üzere birçok gıdanın faydalı etkileri olabilir.


  • Yüksek Tansiyonu Düşürebilir

Yüksek kolesterol gibi, yüksek tansiyon da kalp hastalığı için önemli bir risk faktörüdür. Ayrıca böbrek hastalığı riskini artırır. Bazı araştırmalar soya sütünün kan basıncını düşürücü etkileri olduğunu öne sürüyor.


  • Enflamasyonu Azaltabilir

Enflamasyon, vücudunuzun yaralanmalara ve enfeksiyonlara karşı doğal iyileşme mekanizmasıdır. Bununla birlikte, iltihaplanma kronik veya uzun süreli hale geldiğinde, zarar verebilir ve diyabet, kalp hastalığı, kanser ve romatoid artrit gibi durum riskinizi artırabilir. Diyet ve kronik inflamasyon yakından bağlantılıdır. Örneğin, doymuş yağlar, rafine şekerler ve sodyum açısından zengin Batı tarzı diyetler, iltihaplanma ve kronik hastalıkların gelişimi ile bağlantılıdır. Öte yandan, soya gibi bitki bazlı gıdalar açısından zengin diyetlerin, anti-inflamatuar etkiler sunduğu ve kronik hastalık riskini azalttığı gösterilmiştir.


  • Kilo Vermeyi ve Korumayı Destekleyebilir

Kilo vermek, vücudunuzun normal vücut fonksiyonlarını ve aktivitelerini desteklemek için ihtiyaç duyduğundan daha az kalori tüketmeye bağlıdır. Çalışmalar soya sütünün vücut ağırlığı üzerinde tutarlı etkilerini göstermese de, 240 ml şekersiz soya sütü sadece 80 kalori içerir ve bu da düşük kalorili bir alternatiftir. Düşük kalorili olmasının yanı sıra, aynı zamanda harika bir protein kaynağıdır. Protein kilo kaybı için üç ana fayda sağlar: tokluk hissini arttırır, sindirmek ve emmek için karbonhidrat veya yağlardan daha fazla kalori gerektirir ve kas kütlesini korumanıza yardımcı olur, bu da dinlenirken daha fazla kalori yakabileceğiniz anlamına gelir.


Şunlara da göz atın;


Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!