ANASAYFA LEZZETLİ HABERLER SAĞLIKLI YAŞAM AKNEYE SEBEP OLABİLECEK 7 GIDA TÜRÜ

AKNEYE SEBEP OLABİLECEK 7 GIDA TÜRÜ

Akne oluşumuna sebep olabilecek gıda türleri nelerdir? Hangi gıda ürünleri akne oluşumuna sebep olur? İşte detayları...
Akneye Sebep Olabilecek 7 Gıda Türü

Akne, halk terimi ile sivilce genellikle genç ve yetişkinlerde gözlemlenen dünya nüfusunun %10’unun yaşadığı bir cilt rahatsızlığıdır. Cildin orta katmanında yağ salgılayan kanalların tıkanması, hormonlar, tıkanmış gözenekler, iltihaplanma ve akneye sebep olan bakteriler akne oluşumuna sebep olur. Beslenme türü ve tüketilen gıdaların akne oluşumuna etkisi tartışılmalıdır ama beslenmenin akne oluşumuna etkisi gözle görülür şekildedir. Bu yazıda sizlere akneye neden olabilecek 7 gıdadan bahsedeceğiz. 



  • Rafine Tahıl Ve Şekerler

Akneye yatkın ve akne oluşumu gözlemlenen kişiler, aknesi olmayan kişilere kıyasla rafine şeker ve rafine karbonhidrat tüketmeye daha yatkınlardır. Bir çalışma ilave şeker tüketen kişilerin akne geliştirme riskinin %30 daha fazla olduğunu, hamur işi ve kek yiyenlerin ise %20 daha fazla risk taşıdığı sonucuna vardı.  Rafine karbonhidrat ve şeker açısından zengin besinler şu şekilde sıralanabilir;

-Beyaz un ve beyaz un ile yapılan gıda ürünleri 

-Beyaz pirinç 

-Gazlı ve şekerli içecekler

-Şeker kamışı, bal ve şurup gibi tatlandırıcılar




  • Süt Ürünleri

Bu konuda yapılan birkaç çalışma sonucunda genç ve genç yetişkinlerde süt ürünleri ve akne oluşumunda bağlantı bulmuştur. Ayrıca yapılan araştırmalarda süt veya dondurma tüketen genç yetişkinlerde dört kat fazla akne oluşumu görülmüştür. Ancak süt ve süt ürünleri net olarak aknelenmeye yol açıyor diyemeyiz. Bir bağlantı olabilir ancak daha net böyle bir şey söylemek için daha fazla çalışma yapılması gerekmektedir.


  • Fast Food

Düzenli fast food tüketimi ile akne oluşumu orantılı olsa da açıkça fast food akneye neden olur diyemeyiz. Hamburger, nugget, sosisli sandviç, patates kızartması, gazlı içecekler ve milkshake gibi fast food ürünleri, akne riskini artırabilir.



  • Omega-6 Açısından Zengin Gıdalar

Bazı beslenme türlerinde omega-6 yoğunluğundan dolayı akne oluşumu gözlemlenmiştir. Omega-3 ve Omega-6 tüketimi dengede olmalıdır. Omega-3 iltihaplanma seviyesini düşürdüğü için aknelenmeyi de azalttığı gözlemlenmiştir. Omega-6 açısından zengin yağlar;

-Mısır yağı 

-soya fasulyesi yağı

-ayçiçek yağı

-aspir yağı

-ceviz

-balkabağı çekirdeği 

-keten tohumu yağı şeklinde sıralanabilir. 



  • Çikolata

Çikolaranın akneye neden olduğu yıllardır ve hala tartışma konusu. Çikolata yemeninin akne tetikleyicisi olduğuna inanılıyor ancak bunu kanıtlayan net, resmi bir sonuç yok. 

Son araştırmalar çikolata tüketimi ve sivilce arasındaki bağlantıyı desteklerken, çikolatanın gerçekten sivilceye neden olup olmadığı belirsizliğini koruyor.