Kayısı Reçeli Neden Acı Olur?
DUYGU KARAGÜL İçerik Editörü
0 Tarif       2 Takipçi
Kayısı reçelinin acı olmasının en yaygın nedeni olgunlaşmamış veya kalitesiz kayısı kullanılmasıdır. Çekirdek içinin fazla ya da dengesiz kullanımı da reçele acımsı bir tat verebilir. Ayrıca reçelin çok uzun süre ve yüksek ateşte kaynatılması yanık bir lezzet oluşmasına yol açabilir. Limon suyu veya bazı baharatların fazla eklenmesi de tat dengesini bozabilir. Tüm bu etkenler bir araya geldiğinde kayısı reçelinde istenmeyen acı bir tat ortaya çıkabilir.

Kayısı reçelinin acılaşmasının nedenlerinden biri pişirme sırasında aşırı ısıya maruz kalmasıdır. Yüksek ateş meyvenin doğal aromasını bozarak hoş olmayan bir tat oluşturabilir. Çekirdek içinin bilinçsiz kullanımı da hafif acımsı bir lezzet ortaya çıkarabilir. Kullanılan kayısıların taze ve sağlıklı olmaması da tadı olumsuz etkileyebilir. Ayrıca şeker ve asit dengesinin iyi ayarlanmaması reçelin genel lezzetini bozarak acılık hissi yaratabilir.

Haber Kategorileri

Mutfak Tüyoları

Lezzetli Haberler

Kayısı Reçeli Kaç Saat Kaynar?
Kayısı Reçeli Neden Acı Olur?
Kayısı Reçeline Çekirdeği Neden Konur?
Kayısı Reçeli Bekletmeden Yapılır Mı?
Samsun, Türkiye Kültür Yolu Festivali’ne Üçüncü Kez Ev Sahipliği Yapıyor
Kayısı Reçeli Kaynarken Neden Köpürür?