ANASAYFA SAĞLIK VE GÜZELLİK SICAK HAVALARDA RAHAT BİR TATİL İÇİN

SICAK HAVALARDA RAHAT BİR TATİL İÇİN

En basit bir rahatsızlık bile tatilinizi kabusa çevirebilir.Yıl boyunca düşlediğiniz tatili dilediğinizce yaşayabilmek için akıllıca önlemler almalısınız. İşte rahat bir tatilin sırrı...

Nihayet tatil zamanı geldi. Sonunda deniz, güneş ve kumsal hayalleriniz gerçekleşiyor. Yolculuk için biletler hazır, otel rezervasyonları tamam. Ya sağlık çantanız? Yolculuk esnasında ya da evinizden kilometrelerce uzakta hastalanırsanız yabancısı olduğunuz bir tatil köyünde çaresiz kalabilirsiniz. Gerekli önlemleri almazsanız yıl boyunca hayalini kurduğunuz tatiliniz kabusa dönüşebilir. Kumsalda güneşlenerek, denizde yüzerek geçireceğiniz zamanı, otel odasında, yataktan çıkamadan belki de ateşler içinde geçirmeniz işten bile değil. En iyisi, yolculuğa çıkmadan önce sağlık önlemlerinizi alın. İşe akıllı bir sağlık çantası hazırlamakla başlayın.


Güneşlenmenin de kuralları var...

Yolculuk sona erdi ve otele yerleştiniz. Güneş psikolojik açıdan rahatlatıyor. Altın renkli ışınlarıyla adeta moral aşılıyor. Ama güneşlenmenin ve bronz bir tene kavuşmanın da belli bir faturası var. Kurallara uyan herkesi sonuçta sağlık ve güzellik bekliyor. Aksi halde cilt yanıkları, erken yaşlılık ve kanser gibi hastalıkların riski artabilir.

Kendinizi yavaş yavaş güneşe alıştırın. İlk gün 15-20 koruma faktörlü bir güneş kremi kullanın ve sadece birkaç dakika güneşlenin. Diğer günlerde bu süreyi azar azar artırın. Güneş kremlerini tatil boyunca düzenli olarak kullanın. Teniniz bronzlaşsa da krem sürmeyi ihmal etmeyin. Hava bulutlu olsa bile mutlaka güneş kremi kullanın. Çünkü güneşin zararlı etkileri bulutlardan da geçebiliyor. Eğer cildiniz hassas ise 30 koruma faktörlü bir krem kullanmalısınız. Bu arada cildinizin kurumasını önlemek için sürekli nemlendirin.

Migren hastası iseniz daha çok dikkat etmelisiniz. Yakıcı güneş ışınları vücudun iyice ısınmasına ve baştaki damarların genişlemesine yol açıyor. Başınızı daima güneşten koruyun ve koyu renkli gözlük takın. Çünkü güçlü güneş ışınları migrene yol açan en önemli nedenlerden biri.

Denize gitmeden önce kuvvetli bir kahvaltı yapın. Yoğurt veya süt, kahve veya çay, 1 dilim ballı ekmek ve meyveden oluşan dengeli bir kahvaltı yapmalısınız. Güneşlenirken ter yoluyla vücuttan atılan mineralleri geri almak için yanınıza değişik meyveler alın.

Ortam değişikliği gerilim ve uykusuzluk gibi sorunlara yol açabilir. Akşamları yatmadan önce mutlaka 1 fincan melisa çayı için. Papatya çayı da hem gevşetir, hem uyku verir.

Alerjik bir bünyeye sahipseniz güneşe çıkar çıkmaz cildinizde kızarıklıklar belirir, kaşıntı başlar. Önlem almak için anti-allerjik bir krem sürüp üzerinize yumuşak bir penye giyin ve başınızı şapka ile koruyun. Yolculuğa çıkmadan önce bilinçli bir beslenme programı uygulayın. Cildi koruyan A, C vitaminleri ve licopen içerikli besinleri hergün düzenli olarak tüketin. Özellikle domatesi günlük öğünlerinizden eksik etmeyin. Deniz suyu da alerjiye yol açıyorsa pomat sürmenizde yarar var.

Tatilde yapılan damak kaçamakları ya da buzlu içecekler karın ağrılarına yol açabilir. İshal veya kabızlık gibi sorunlara davetiye çıkarabilir. Kabızlık çekiyorsanız siyah erik yiyin. Eriği az suda uzun süre haşlayıp suyunu için.




Sağlık çantanızda neler bulunmalı?

Yolculukta en sık rastlanan rahatsızlıklardan biri, araba ya da deniz tutması, dolayısıyla mide bulantısıdır. Bunun nedeni iç kulaktaki dengeyi sağlayan mekanizmanın yeni ortama uyum sağlayamaması ve tepki vermesidir. Baş dönmesi, mide bulantısı ve kusma gibi belirtilerle ortaya çıkar. Yanınıza çiklet ve leblebi alın. Bunlardan değişimli olarak sık sık yararlanabilirsiniz. Peksimet ya da kızarmış ekmek de işe yarayabilir. Bu tür sorunlarla sık sık karşılaşıyorsanız, yola çıkmadan önce doktorunuza danışmanızı öneririz. Doğal yollarla çözemediğiniz soruna son çare olarak ilaç önerecektir.

Gideceğiniz yerde böcek sokması gibi tatsız durumlarla karşılaşabilirsiniz. Yanınızda 1 şişe amonyak bulundurun. Böcek soktuğu zaman varsa iğnesini çıkarın ve bölgeyi amonyaklı pamukla temizleyin.Yanınızda mutlaka böcek sokmasına karşı pomad veya merhem bulundurun.Çünkü kızarıklık geçmezse onu kullanmanız gerekebilir.Yara giderek büyürse kortizon içeren bir krem sürmekte yarar var.En doğrusu bir uzmana görünmek tabii ki.

Çok sık rastlanan tatil hastalıklarından biri de ağrılı ishal vakalarıdır. Bu nedenle yediğiniz ve içtiğiniz herşeyin temiz olmasına dikkat edin. Özellikle suyun temiz olması çok önemli bir faktör. Hafif bir ishal başlangıcı varsa bol bol su için ve sıvı alın. Muz, şekersiz koyu çay, haşlanmış patates ya da pirinç lapası gibi yiyeceklerle de hastalığın ilerlemesini önleyebilirsiniz. Eğer ishalle birlikte ateş de varsa antibiyotik almalısınız. Tabii yine bir uzmanın önerisine uymak kaydıyla.

Başağrısı, mide rahatsızlığı, karın ağrıları gibi küçük sorunlar için yanınızda aspirin veya parasetamol içeren ilaçlar bulundurun. Mide sorunları için gaz giderici ve ağrı kesici ilaçlar alın.

Sıcak havalarda sıkça görülen yaygın hastalıklardan biri de kas kasılmaları ve kramplardır. Aşırı terleme potasyum ve magnezyum kaybına yol açarak kramplara neden olur. Yanınızda mutlaka kas gevşetici bir merhem, krem veya ilaç bulundurun.

Ufak tefek yaralar için oksijenli su, tentürdiyot ve sargı bezini çantanıza yerleştirmeyi unutmayın.

Migren hastası iseniz yanınızda ağrı kesici ve migren önleyici bir ilaç bulundurun. Çünkü ortam değişikliği migreni artırıyor. Yeni ortama uyum sağlayamamak da gerilime yol açarak seratonin maddesinin üretimini etkiliyor. Bu da direkt sinirleri ve dolaşımı uyararak başağrılarına neden oluyor. Yanınızda migren krizlerini önceden engeleyen etkili bir ilaç bulundurmanızda yarar var. Yolculuğa çıkmadan önce, 7 gün boyunca her akşam bir fincan melisa çayı içmenizi öneririz. Melisa gevşetici ve uyku verici özellikler taşır. Migren ile beslenme alışkanlığı arasında sıkı bir ilişki olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Hafif yemekler yiyin. Yolculuğa çıkacağınız hafta bol domatesli makarna, ızgara balık, bol meyve ve sebze gibi besinleri sofranızdan eksik etmeyin. Çikolata, peynir ve kuru yemişten uzak durun. Uçakla yolculuk yapıyorsanız migren krizlerinin başlaması an meselesi olabilir. Çünkü havadaki oksijen ve nemin azalması başağrılarına yol açabilir. Bu durumda her yarım saatte bir maden suyu için ve yemek saatinde vejetaryen mönü isteyin.






Çocuklara dikkat!

Küçük çocukların güneşten korunması, ileri yaşlarda olası melanom kanseri riskini azaltır. D vitamini kaynağı olan güneş, küçük çocuklar için çok yararlı. Ancak zararlı ışınlardan korumak şartıyla. Çocuklar için, yüksek koruma faktörlü özel bir krem kullanmalısınız. Başlarını geniş bir şapka ile koruyun. Uzun süre güneşte kalmalarını engelleyin, gölgede dinlenmelerini sağlayın. Bu arada sık sık meyve yedirin ki ter yoluyla kaybettiği mineralleri geri alsın. En çok kavun, ahududu, böğürtlen, karpuz, domates, erik ya da kayısı yedirin. Meyve ve sebzeler, içerdikleri vitaminler nedeniyle zararlı güneş ışınlarına karşı güvenli birer koruyucudur.


Güneş kremleri koruyor...

Güneş kremlerindeki koruma faktörünün zararlı ultraviyole ışınlarınının ne kadarını cildinize geçirdiğini biliyor musunuz? Örneğin en düşük koruma faktörlü krem zararlı güneş ışınlarının yüzde ellisini geçiriyor.



Tatilde güzellik önerileri

Güneşte fazla kaldınız ve kavrulmuş bir ciltle acı çekiyorsunuz.Sofranızdaki besinler size yardımcı olabilir.Işte etkili güzellik kürleri...


Ahududu maskesi

Ahududuyu çatalla ezerek püre haline getirin.Cildinize sürüp yarım saat bekletin.Duru suyla yıkayıp temiz bir havlu ile tampon yaparak kurulayın.Yanma hissi azalır.


Çay maskesi

2 su bardağı suyu kaynatın.Içine 2 poşet çay ilave edip 10 dakika bekletin.Pamukla cildinize sürün.Yanık acısını alacaktır.


Salatalık maskesi

Salatalığı soymadan dilimleyin.Yüzünüze koyup yarım saat dinlenin.Cildinizin tazelendiğini anında farkedeceksiniz.



Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!