Pirinçli tavuk sarma
Pirinçli tavuk sarma
Hazırlama Süresi: 0 dk
Pişirme Süresi: 0 dk
Bulgurlu ve meyveli tatlı
Bulgurlu ve meyveli tatlı
Hazırlama Süresi: 0 dk
Pişirme Süresi: 0 dk
Bakliyat türlüsü
Bakliyat türlüsü
Hazırlama Süresi: 0 dk
Pişirme Süresi: 0 dk

    Hazırlamak istediğiniz yemek türünü seçin ve Lezzet'in nefis resimli yemek tarifleri listelensin!






      zentinyağlı dolma  patlä±canlä± yemek tarifleri  kahvaltılı  bxtzdpedvzl  tavuk ciğrei  patlıcan corba  2987  iftarlıklar  yumurtali hamur  katik dolmasi  chjwdabjfsä±upgk  pekmezli patlıcan  ekim sayä±sä±  zeytinli mücver  ã§erkez kkebabä±  nesguikli  hashas seker su  hamurlu lokmalar  ladenya  pili㧠rodi  etli patates tava  maskolin  lumbjnaksmvrmmzr  sik  pasta terifleri  düşberi yemeği  arapsaçı
      Posta kutunuzda püf noktalar, özel seçilmiş yemek tarifleri görmek kısacası Lezzet'i postanıza almak için lütfen üye olunuz.
      Adınız Soyadınız
      E Posta Adresiniz

      Özkan Alturan ve Serpil Atış sufle tariflerini yarıştırdı. Sizce aynı malzemelerle hazırlanan iki farklı sufle tarifinde kadın eli mi, erkek eli mi daha yaratıcı ve cezbedici? Oylayın birinciyi siz seçin.


       
      |
      |
      Beyni çalıştıran besinler

    Beyni çalıştıran besinler


    Bazı besinler beynin çalışmasını direkt olarak etkiliyor.Parlak zeka,unutkanlık ya da güçlü hafızanın perde arkasında yediğimiz besinler gizleniyor.İşte beynimizle besinler arasındaki ilginç ilişki...

    Bir sınava girmeden önce ya da yoğun düşünmeniz gereken zamanlarda şekerli yiyecekler mi yersiniz? Geç saatlere kadar çalıştığınız zamanlar konsantrasyonunuzu toplamak için kahve mi içersiniz? Kimimiz bu tür önlemlerin psikolojik olduğunu düşünsek de yapılan araştırmalar birçok gıdanın beynin çalışmasını doğrudan etkilediğini göstermiştir.

    Beyin mükemmel bir yönetici. Tıpkı bir orkestra şefi gibi vücudumuzdaki sinir iletilerinin bir hücreden diğerine taşınmasını yönetiyor. Bunu yaparken sinirsel iletici denilen kimyasal maddeler salgılıyor. Vücudumuzda milyarlarca sinir hücresi var. Beynimiz, bedensel, duygusal ve davranışsal konularda tüm mesajları bu kimyasal maddeler aracılığıyla ilgili hücrelere gönderiyor. Ne var ki bu önemli görevi yapması için beynin besinlere gereksinimi var. Yediğimiz herşeyin besin değeri kan yoluyla tüm vücuda yayılmadan önce ilk olarak beyine ulaşıyor. Beyin, hangi besinin ne kadar yararlı olacağını bildiği için bu konuda çok seçici davranıyor. Kan/beyin bariyeri denilen hücreler beyine giren tüm besinleri kontrol edip yararlı olanları kendine seçiyor ve kalanları kan yoluyla vücudun diğer taraflarına gönderiyor. Beynin bu seciçi işlevinden yola çıkarak yapılan araştırmalarda bazı besinlerin beyin performansını artıran özellikler içerdiği kanıtlanmıştır. Son araştırmalarda ise gıdaların türü kadar miktar ve kalitesinin de zihinsel performansı ve insanın davranışlarını etkilediği daha belirgin olarak ortaya çıkmıştır.


    Beslenmemizde neye dikkat edelim?

    Beynin performansı sözkonusu olunca en önemli öğün kahvaltı olmalı. Nitekim hergün düzenli olarak kahvaltı yapan kişilerin diğerlerine oranla daha başarılı ve verimli oldukları biliniyor. Kahvaltı alışkanlığı olmayan kişilerde konsantrasyon kaybı çok oluyor. Yalnızca kahve içmek uykuyu açsa bile vücuda enerji ve besin öğesi sağlanmıyor. Üstelik kahve, daha sonra alınan bazı besinlerin vücutta kullanımına engel oluyor. Böylece kişi bir süre sonra kendini yorgun hissetmeye başlıyor. Ayrıca kahve, matematiksel ve mantıksal becerileri de olumsuz yönde etkiliyor. Yoğun bir güne başlarken; peynir, süt, yumurta gibi protein içeren besinlerden oluşan bir kahvaltı, şekerli çay ve simitten oluşan bir kahvaltıya kıyasla daha iyi sonuç alınmasını sağlıyor.

    Beyni yalnızca kahvaltı etkilemiyor tabii ki. Diğer öğünlerde yenen bazı gıdaların da beyin üzerinde etkisi var. Proteinli gıdalarda bulunan bir amino asit (tirozin) hızlı düşünme, enerjik olma ve motivasyon gibi katkılarla daha verimli çalışmamızı sağlıyor. Karbonhidratlı besinler, beynin enerji kaynağı olan glikozu temin ediyor. Bunun yanısıra pek çok vitamin ve mineraller beynin normal gelişimi ve çalışması için gerekli.




    Unutkanlığı önleyen konsantrasyon besinler

    Beynin sürekli aktif olması, dikkat ve konsantrasyon açısından zengin olması yediğimiz yiyeceklere bağlı. Kısaca özetlemek gerekirse protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan bir beslenme programı ile beynin performansını artırmak mümkün. Balık, yeşil yapraklı sebzeler, lahanagiller ve tahıl içerikli bir diyetle günümüzde hayli yaygınlaşan unutkanlık sorununu çözebilirsiniz. Bu konuda diyet sayfalarımızdan yararlanabilirsiniz. Genç yaşlarda başlayan, pek önemsemediğimiz hafif unutkanlıklar ileride karşımıza hafıza kaybı hastalığı olarak bilinen Alzheimer'i çıkartabilir.

    Alzheimer vakalarının son yıllarda giderek artması nedeniyle yapılan araştırmalarda, kolin adlı maddenin hafıza depolanmasında önemli rol oynadığı, eksikliğinde ise unutkanlığın devreye girdiği ortaya çıktı.

    Bu hastalara kolin açısından zengin olan yeşil yapraklı sebzeler, soya fasulyesi, yumurta sarısı, lahanagiller özellikle de karnabahar ve sakatatlarda bulunan lesitin maddesi verildi ve hafıza kaybında düzelme kaydedildi.

    Öğrenme yeteneğini geliştiren ve hafıza için hayati önem taşıyan kolin maddesi doğada en çok anne sütünde bulunuyor. Bu nedenle uzmanlar beynin hafıza ile ilgili bölümünün, bebeklikte yeterli kolin alınması ile gelişebileceğini belirtiyorlar. Gelişmiş ülkelerde bebek mamalarına kolin maddesi ekleniyor. Kolin, anne sütünden sonra en çok soya ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, karnabahar ve yumurta sarısında bulunuyor.

    Sağlıklı beslenmenin yanısıra sabah ve akşam 30'ar dakikalık yürüyüş yapmak çok faydalı. Ayrıca beynimizin de yeterli oranda oksijen alması için egzersize ihtiyacı var. Bu nedenle bol bol bulmaca çözün. Beyin jimnastiği dikkatinizi geliştirip hafızanızı güçlendirecektir.

    Konsantrasyon besinler













    #
    #
    #
    #
    #
    #
    #







      Yorumlarınız 6 tane yorum yapıldı.
      • Misafir tarafından gönderildi.
        23.04.2010 00:07
        bende de konsantrasyon problemi var ama enerji içeceklerinden korkuyorum. Doğal besinler varken bence enerji içeceğine gerek yok
      • Misafir tarafından gönderildi.
        23.04.2010 00:07
        bende de konsantrasyon problemi var ama enerji içeceklerinden korkuyorum. Doğal besinler varken bence enerji içeceğine gerek yok
      • Misafir tarafından gönderildi.
        16.03.2010 17:30
        Enerji içecekleri dayanıklılığı ve fiziksel performansı arttırmak fikrinden yola çıkılarak üretilmiş içeceklerdir. Bazı enerji içecekleri özellikle atletler için üretilmiştir ama çoğu genel kullanıma yöneliktir. Kafein merkezi sinir sistemine etki ederek beyne giden ve beyinden gelen mesajları hızlandıran; böylece kişinin daha uyanık ve aktif olmasını sağlayan bir uyarıcıdır.Günlük maksimum 2 enerji içeceği tüketimi önerilir.
      • Misafir tarafından gönderildi.
        16.03.2010 17:30
        Enerji içecekleri dayanıklılığı ve fiziksel performansı arttırmak fikrinden yola çıkılarak üretilmiş içeceklerdir. Bazı enerji içecekleri özellikle atletler için üretilmiştir ama çoğu genel kullanıma yöneliktir. Kafein merkezi sinir sistemine etki ederek beyne giden ve beyinden gelen mesajları hızlandıran; böylece kişinin daha uyanık ve aktif olmasını sağlayan bir uyarıcıdır.Günlük maksimum 2 enerji içeceği tüketimi önerilir.
      • Misafir tarafından gönderildi.
        10.03.2010 11:21
        enerji içecekleri beynimizi nasıl etkiler acaba
    « Geri1 2İleri »
      Sizde Yorum Yapabilirsiniz!
      Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumunuzu yazmadan önce ÜYE GİRİŞİ yapınız.
      1
      0
      Hazırlama süresi:0 dk
      Hazırlama süresi:0 dk
      Hazırlama süresi:0 dk
    TÜMÜ
    lezzet video
    Bezelye çorbası
    Biberli patlıcan
    Sütlü Erişte
    • Sütlü Erişte
    • 4 Kişilik
    • Hazirlanma Süresi: 20Dk
    • Pişirme Süresi: 0Dk
    Kayısılı sürpriz tatlı
      Sıcaklarda besin zehirlenmesi riski altında olduğumuzu biliyor muydunuz?