MUTFAK OKULU

Sebze suları

Vejetaryen çorbalar, yemekler, birbirinden leziz soslar hazırlarken ihtiyacınız olan kıvamı ve tadı yerinde sebze sularıdır. Yemeklerinizin tadını tamamlayacak olan sağlık deposu sebze suyunu kolayca hazırlayabilirsiniz.

 
Soğan, kabak, mantar, renkli biberler ve taze soğanı küçük parçalar şeklinde kesin. Kalın tabanlı ve derin bir tencereyi ocağa koyarak bir süre ısınmasını bekleyin. Isındıktan sonra zeytinyağı ekleyin.


Doğradığınız sebzeleri ilave edip 15 dakika karıştırarak kavurun. Sebzeleri su eklemeden kavurmanız sebzelerin kendi şekerlerini bırakarak karamelize olmalarını ve sebze suyunun daha renkli ve lezzetli olmasını sağlar.


Karamelize olan sebzelere domates, kereviz, şalgam, havuç ve tane karabiber ekleyerek karıştırın. Üzerini 2.5 cm geçecek oranda su ilave edin. Hazırladığınız karışımı yüksek ateşte kaynatın.


Kaynamaya başlayan sebze karışımını kısık ateşte yavaş yavaş kaynatmaya devam edin. Sebzeler suyunu bir miktar kaybedene kadar 1-1.5 saat ateşte tutun. Sebze suyu kaynatıldığında kemik suyu gibi üzerinde jelatin bir tabaka bırakmaz. Bu nedenle yüzeyinde oluşan kaymaksı yüzeyi almanız gerekmez.


Büyük bir cam kabın üzerine ince delikli süzgeci yerleştirin. Suyu dikkatlice süzerek katı kısımların suya karışmamasına dikkat edin. Tüm sebze suyunu bir kaba aldıktan sonra isterseniz hemen kullanabilirsiniz ya da soğutarak daha sonra kullanmak üzere soğumaya bırakabilirsiniz.


Hazırladığınız sebze suyunu hemen kullanmayacaksanız geniş bir kabı kısmen su ve buzla doldurun. Sebze suyunu koyduğunuz kabı su dolu kabın üzerine koyarak yavaş yavaş karıştırın ve sebze suyunu soğutun.


Sebze suyunu
Hazırladığınız sebze suyunu 3 gün içinde kullanacaksanız üzerini örtüp soğutucuya koyun. Daha uzun süre kullanmak isterseniz hava geçirmeyen kaplara koyarak 3 ay dondurucuda muhafaza edebilirsiniz. Sebze suyunu çözmek için 12 saat boyunca buzdolabında bekletebilirsiniz.

Yemekte kullanacağınız tuz miktarı tariflere göre değişiklik gösterir. Sebze suyunu hazırlarken tuz oranını olabildiğince az tutmanızda sağlığınız açısından fayda var. Aşırı tuz tüketiminin sağlığınızı tehdit edeceğini unutmayın.



Yeniliklerden haberdar olun!

Lezzet’ten sürekli haberdar olmak istiyorsanız e-posta adresinizi girerek kaydolun!